Gemius odbija internet z rąk Gfk

KAJ
opublikowano: 31-05-2016, 17:57

PBI straciły cierpliwość czekając na nowy standard badania internetu i na nowo związało się z Gemiusem . A ten przez ostatni rok wykonał potężny skok jakościowy.

Wspólnicy w PBI (w tym m.in. właściciele Allegro, Onetu i WP.pl) jeszcze rok temu z okładem zapowiadali totalną rewolucję jakościową w badaniach internetu w Polsce. Stało się to po tym, jak po latach współpracy kontrakt z PBI na oficjalny pomiar ruchu w polskim internecie stracił Gemius.

Zobacz więcej

fotolia.pl

Podmiot kontrolowany przez fundusz Trigon krytykowany był za małą elastyczność, opóźnianie w przekazywaniu danych i niechęć do rozwoju. Wybór padł więc na Gfk Polonia, międzynarodową grupę, która zadeklarowała że pomiar zrobi taniej, lepiej i szybciej. Przekładany kilkukrotnie debiut badania Pl@net zakończył się branżowym skandalem. PBI rozwiązał umowę z Gfk i związał się na nowo z Gemiusem.

- Przez ponad rok współpracy usłyszeliśmy masę obietnic ale nie zobaczyliśmy działającego narzędzia. Opóźnienie szło w miesiące. Nasza cierpliwość się wyczerpała. Ile można czekać? – mówi PB.PL przedstawiciel jednego ze współwłaścicieli PBI.

Dodaje, że decyzji o zakończeniu pomogła rewolucja w Gemiusie, który w rok po przegraniu kontraktu z PBI wyszedł na rynek ze świeżymi narzędziami, technologicznie wyprzedzającymi nawet pomysły Gfk.

- Do tego Gemius zaproponował nam niższą cenę niż konkurencja. Wybór był więc prosty – zaznacza nasz rozmówca.

¬- Gemius dysponuje potencjałem aby prowadzić tego rodzaju badania, ma silną pozycję nie tylko w Polsce, ale również na rynkach europejskich. Świadczą o tym fakty. Ostatnio firma wygrała konkurs zorganizowany przez nasz odpowiednik w Czechach, a metodologia badawcza Gemiusa już dwukrotnie otrzymała nagrodę IAB Europe – podkreśla Sławomir Pliszka, prezes PBI.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy