Gemius: Ponad 80 proc. internautów klika w linki sponsorowane

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 14-03-2006, 16:05

Ponad 80 proc. polskich internautów odróżniających linki sponsorowane od innych wyników wyszukiwania deklaruje, że świadomie klika na takie linki - wynika z raportu firmy badawczej Gemius, przekazanego we wtorek PAP.

Ponad 80 proc. polskich internautów odróżniających linki sponsorowane od innych wyników wyszukiwania deklaruje, że świadomie klika na takie linki - wynika z raportu firmy badawczej Gemius, przekazanego we wtorek PAP.

Linki sponsorowane to forma reklamy w internecie, polegająca na wyświetlaniu linków do promowanych witryn internetowych obok wyników przeszukiwania internetu w wyszukiwarkach.

O powszechności tej formy reklamy w polskim internecie świadczy fakt, że większość internautów nie tylko odróżnia linki sponsorowane od pozostałych wyników wyszukiwania (62,3 proc.), ale i z nich korzysta, podaje Gemius.

Jedynie co piąty polski internauta (18 proc.), który odróżnia linki sponsorowane od innych wyników wyszukiwania, nie kliknął na nie ani razu, a co czwarty przyznaje, że czyta nie więcej niż trzy wyniki wyszukiwania (włącznie z linkami sponsorowanymi).

Ponad połowa badanych ocenia, że korzystanie z tej formy reklamy w internecie jest przydatne. "Cieszy fakt, że większość internautów raczej pozytywnie ocenia przydatność stron wyświetlanych po kliknięciu na link sponsorowany. To dobrze świadczy o tej formie reklamy" - uważa cytowany w raporcie przedstawiciel spółki NetSprint.pl (na jej zlecenie powstało badanie) Artur Banach.

Z badania wynika, że ponad 33 proc. użytkowników internetu, którzy skorzystali z linków sponsorowanych, zapamiętują witrynę internetową, na którą trafili i wracają do niej później. Natomiast 36 proc. użytkowników, którzy nie odróżniają linków sponsorowanych od innych, ocenia, że zapamiętuje nazwy firm, które znajdują się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania.

Internauci także bardziej pozytywnie podchodzą do linków sponsorowanych jako formy reklamy poprzez internet, szczególnie jeśli bierze się pod uwagę wizerunek firmy, korzystającej z takiej formy marketingu. Z raportu Gemius wynika, iż linki nie irytują użytkowników, tak jak graficzne formy reklamy.

Zdaniem niemal 74 proc. użytkowników, rozpoznających płatne linki reklamowe od innych wyników wyszukiwania, wykorzystywanie ich przez firmy nie wpływa na ich wiarygodność, a 14 proc. stwierdza, że firma w ten sposób staję się nawet bardziej wiarygodna.

Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-4 lutego br. za pomocą ankiet umieszczonych na witrynach internetowych. Wzięło w nim udział prawie 3,2 tys. internautów, deklarujących korzystanie z choć jednej wyszukiwarki internetowej.

Gemius to firma badawcza działająca Polsce od 5 lat, będąca prekursorem badań internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane