Gemius: Reklama w Internecie jest skuteczna

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 23-08-2006, 17:00

Reklama internetowa w krajach Europy Środkowo-Wschodniej jest skuteczna. Polscy internauci nie mają jednak o niej dobrego zdania - wynika z upublicznionego w środę opracowania firmy analitycznej Gemius.

Reklama internetowa w krajach Europy Środkowo-Wschodniej jest skuteczna. Polscy internauci nie mają jednak o niej dobrego zdania - wynika z upublicznionego w środę opracowania firmy analitycznej Gemius.

Jak wynika z badania, skuteczność internetowej reklamy potwierdza 34 proc. ankietowanych internautów w Polsce, ponad 40 proc. w Czechach, Słowacji i na Litwie i 53 proc. w Rumunii.

Polscy internauci nie mają jednak o niej dobrego zdania - 69 proc. ankietowanych twierdzi, że jest irytująca, 53,8 proc. ľ że nudna. Polacy za to dużo rzadziej niż przedstawiciele innych ankietowanych nacji zgadzają się ze stwierdzeniem, że dostarcza ona ważnych informacji i jest interesująca. Co piąty użytkownik sieci w Polsce przyznaje, że nie rozumie oglądanych w internecie reklam.

Jak pokazują wyniki badania, stosunek polskich internautów do reklamy w internecie nie odbiega znacząco od średniej wyliczonej dla siedmiu badanych krajów. Różni się natomiast zdecydowanie od wyników uzyskanych w Rumunii, gdzie odnotowano najwyższy odsetek opinii pozytywnych.

Mimo negatywnego stosunku polskich użytkowników sieci do reklam emitowanych w Internecie, co trzeci internauta uważa, że są one skuteczne, a 14 proc. przyznaje, że reklamy przekonują ich do zakupu reklamowanego produktu lub usługi.

Niewiele ponad 64 proc. internautów w Polsce - jak czytamy w raporcie - deklaruje, że przynajmniej od czasu do czasu klika na reklamy internetowe, w tym najwyższy odsetek respondentów czyni to "rzadko" (44 proc.).

Według raportu, 32,3 proc. internautów nie szuka dodatkowych, poza reklamą informacji o reklamowanym produkcie, 30,3 proc. czyni to ärzadkoö, a 22,1 proc. ľ od czasu do czasu.

Badanie Gemius zrealizowano w Polsce w dniach 23-29 maja 2006r. Próbę dobrano metodą losowania systematycznego. W badaniu wzięło udział ogółem 22 729 osób, w tym w Polsce 3 437.

W 2005 rynek reklamy internetowej w Polsce wart był około 140 mln złotych, osiągając poziom 3 proc. całkowitych wydatków na reklamę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Gemius: Reklama w Internecie jest skuteczna