Getin pokonał Google'a, Nike'a i Sony

ET
24-06-2013, 00:00

Bank Leszka Czarneckiego zgarnął główną nagrodę w kategorii „innowacje” podczas dorocznego festiwalu Cannes Lions. Konkurentów było 270, w tym Google, Coca-Cola, Carlsberg i Sony

Jest brakującym ogniwem między kartą płatniczą a aplikacją mobilną. Można nią płacić, wypłacać pieniądze i od razu sprawdzić, jakie jest saldo rachunku. Takie funkcje ma karta Display Getin Noble Banku, która zapewniła mu zwycięstwo podczas 60. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy Cannes Lions w kategorii Innovation Lions, przyznawanej po raz pierwszy w 60-letniej historii tej imprezy, święta branży reklamowej.

ŚWIATOWA INNOWACJA:
Karta Mastercard Display Getin Noble jest ogniwem łączącym zwykłą kartę z mobilną aplikacją płatniczą. W ofercie banku jest od listopada 2012 r.
Zobacz więcej

ŚWIATOWA INNOWACJA: Karta Mastercard Display Getin Noble jest ogniwem łączącym zwykłą kartę z mobilną aplikacją płatniczą. W ofercie banku jest od listopada 2012 r.

W ubiegłym roku Polacy przywieźli z Cannes brązowego lwa za reklamę McDonald’sa. W tym roku nominację dostały trzy billboardy, ale nie przeszły do finału. Jedyną nagrodę, a właściwie wyróżnienie i tytuł „Światowa innowacja”, dostał Getin. Ubiegał się o niego również PZU, który pokazał we Francji znakomitą aplikację PZU Drive, z którą zakwalifikował się do 25 najlepszych innowacyjnych pomysłów i produktów. To duży sukces, ponieważ w konkursie wzięło udział 270 firm z całego świata, w tym tacy giganci, jak Google, Coca-Cola, IBM, Sony czy Carlsberg.

Jury najbardziej spodobała się karta Display Mastercard Getinu. Na czym polega jej niezwykłość? Karta ma wbudowany niewielki ekran ciekłokrystaliczny i klawiaturę, które można wykorzystywać na rozmaite sposoby, np. generować jednorazowe kody do każdej transakcji czy sprawdzać stan rachunku po zapłaceniu kartą.

Innowacyjność Getinu nie polega na tym, że kartę wymyślił, bo powstała ona w laboratoriach Mastercarda, ale że jako jeden z pierwszych na świecie zdecydował się ją wprowadzić do sprzedaży. Obecnie w ofercie ma ją również amerykański Standard Chartered Bank.

Trzeba też dodać, że podobnych rozwiązań na świecie jest więcej. Podczas zimowej edycji konferencji Finovate w Londynie amerykańska firma Dynamics, istniejąca od 2007 r., zaprezentowała dualną kartę, wyposażoną w dwa przyciski. Po naciśnięciu jednego zamienia się ona w kartę kredytową, po naciśnięciu drugiego staje się kartą debetową. Na dodatek karta jest wodoodporna. Do tegorocznej edycji Cannes Lions z Polski trafiły 144 projekty, a 35,7 tys. z całego świata.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ET

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Getin pokonał Google'a, Nike'a i Sony