Giełda Jest Kobietą

KOMENTARZ PARTNERA
opublikowano: 25-03-2015, 00:00

Ideą projektu „Giełda Jest Kobietą” jest zwiększenie wiedzy o inwestowaniu na giełdzie oraz podniesienie wiary przedsiębiorczych Polek w swoje możliwości.

Warto mówić o tym, że kobiety są świetnymi prezesami, dyrektorami, kierownikami i pracownikami. Często lepszymi od mężczyzn, bo oprócz umiejętności, wiedzy i doświadczenia posiadają intuicję, wyczucie, potrafią słuchać i trafniej wyciągać wnioski. Jednak według wyników Ogólnopolskiego Badania Inwestorów 2014, tylko niespełna jedną piątą wszystkich inwestorów stanowią kobiety. Wskaźnik ten od roku 2010 stale rośnie, niemniej dynamika zmian jest za mała i wynosi średnio 1,7 proc.

O kobietach sukcesu trzeba głośno mówić. To one najlepiej promują nas na rynku pracy i w życiu.

Przy założeniu, że średni wzrost udziału kobiet systematycznie inwestujących się utrzyma, będą one stanowiły połowę wszystkich inwestujących dopiero w 2035 r. Niezadowalający udział kobiet wśród inwestorów giełdowych, a także na wyższych stanowiskach, wynika ze stereotypów związanych ze społeczną rolą kobiet oraz niedostatecznie wykształconą, w porównaniu z krajami anglosaskimi, kulturą inwestowania w Polsce. Kobiety są także bardziej ostrożne, a inwestowanie na rynku giełdowym postrzegają jako obarczone podwyższonym ryzykiem. Nie inwestują pod wpływem chwili ani emocji, decyzje opierają na swojej wiedzy i kompetencjach. Jeśli czują, że ich nie mają, nie angażują się. Ze względu na swoje obawy związane z inwestowaniem, więcej czasu poświęcają na zgłębianie wiedzy i analizowanie strategii inwestycyjnych. W rezultacie podejmują bardziej racjonalne, wyważone decyzje i osiągają wyższe stopy zwrotu.

Aby zachęcić kobiety do inwestowania, należy przełamać ich obawy, wzmocnić pewność siebie, zapewnić edukację finansową. O kobietach sukcesu trzeba także głośno mówić — panie, które mogą pochwalić się osiągnięciami zawodowymi, inwestycyjnymi, sportowymi, kulturalnymi są najlepszymi ambasadorkami promocji kobiet na rynku pracy i w życiu społeczno-gospodarczym kraju. Temu służą m.in. także takie projekty, jak Akcjonariat Obywatelski, Szkoła Giełdowa oraz dedykowany specjalnie kobietom — „Giełda Jest Kobietą”.

IWONA SROKA, prezes KDPW i KDPW_CCP

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KOMENTARZ PARTNERA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu