Giełda poczeka na Merlina

Marcin Kuśmierz
opublikowano: 24-01-2007, 00:00

Przychody internetowego sklepu wkrótce sięgną stu milionów. Merlin chce co roku zwiększać sprzedaż o połowę.

Przychody internetowego sklepu wkrótce sięgną stu milionów. Merlin chce co roku zwiększać sprzedaż o połowę.

Merlin.pl ma za sobą kolejny udany rok. Wartość sprzedaży największego sklepu w polskim internecie przekroczyła 60 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 50 proc. w stosunku do 2005 r. Sklep, który systematycznie pozbywa się etykiety internetowej księgarni, nadal uzyskuje większość przychodów dzięki tradycyjnym książkom. Wartość ich sprzedaży w ubiegłym roku wyniosła blisko 40 mln zł.

Sklep inwestuje w rozwój oferty. Oprócz książek i multimediów (m. in. płyty, gry komputerowe) poszerza wybór elektroniki użytkowej, komputerów i telekomunikacji. Staje się też jednym z głównych rozgrywających w internetowej sprzedaży zabawek.

— Obserwujemy w tym dziale bardzo szybki przyrost sprzedaży — mówi Agnieszka Pawłowska z biura prasowego Merlin.pl.

W ubiegłym roku sklep sprzedał 2 mln produktów. W tym rekord z pewnością zostanie pobity, bo wartość sprzedaży ma się zbliżyć do 100 mln zł. Ponad 55 mln zł zapewnią książki, ale ich udział w ogólnych przychodach sklepu systematycznie się zmniejsza. Merlin chce stać się sklepem uniwersalnym. Na rynku spekuluje się, że wkrótce może rozpocząć sprzedaż treści multimedialnych, m.in. muzyki i plików wideo. Przedstawiciele firmy o planach mówią niechętnie.

Największa księgarnia internetowa może się wkrótce stać łakomym kąskiem dla inwestorów. Konkurencyjny sklep Vivid.pl trafił przed kilkoma miesiącami do Telefonii Dialog, która chce go wykorzystać m.in. do dystrybucji usług telekomunikacyjnych. Właściciele Merlina z decyzją o wpuszczeniu inwestora bądź debiucie na giełdzie się nie śpieszą. Trudno się zresztą dziwić, bo wartość prowadzonego przez nich biznesu rośnie w tempie kilkudziesięciu procent rocznie.

— W tym roku znaczące zmiany w akcjonariacie spółki nie nastąpią — zapewnia Agnieszka Pawłowska.

Merlin.pl kontrolowany jest przez Zbigniewa Sykulskiego i Piotra Wilama. Pierwszy był jednym z głównych udziałowców wydawnictwa Prószyński i Spółka, drugi współtworzył Wydawnictwo Pascal i portal internetowy Onet. pl. Ten duet menedżerów jest dla Merlina gwarantem sukcesu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Kuśmierz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy