TORPOL S.A.: Zawarcie listu intencyjnego z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w sprawie realizacji kontraktu E75 Rail Baltica

opublikowano: 2014-08-27 11:27

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 18 / 2014
Data sporządzenia: 2014-08-27
Skrócona nazwa emitenta
TORPOL S.A.
Temat
Zawarcie listu intencyjnego z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w sprawie realizacji kontraktu E75 Rail Baltica
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 5 Ustawy o ofercie - aktualizacja informacji
Treść raportu:
Zarząd TORPOL S.A. (Emitent) informuje, że w dniu 27 sierpnia 2014 r. powziął informację o podpisaniu w dniu 26 sierpnia 2014 r. przez drugą stronę tj. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (Zamawiający) listu intencyjnego (List Intencyjny), którego stroną jest Zamawiający oraz konsorcjum w skład którego wchodzą Emitent (lider), PUT Intercor sp. z o.o. oraz Polimex-Mostostal S.A. (łącznie jako Wykonawca) w związku z umową na "Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla Modernizacji linii kolejowej E75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) – POIiŚ 7.1-22.1 zawartej w dniu 19.12.2012 r." (Umowa, Kontrakt). O zawarciu Umowy z Zamawiającym Spółka informowała w punkcie 9.9.4 Prospektu Emisyjnego TORPOL S.A. zatwierdzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 13 czerwca 2014 r. (str. 180-181).

Zgodnie z treścią Listu Intencyjnego Zamawiający zobowiązał się do udzielenia dwutorowego zamknięcia linii na odcinku Tłuszcz – Łochów na okres od dnia 12.10 2014 r. – 30.10.2015 r. oraz na odcinku Łochów – Sadowne na okres od dnia 8.01.2015 r. – 30.11.2015 r. oraz wprowadzenia stosownych zmian w rozkładzie jazdy pociągów i bieżącej koordynacji zamknięcia dwutorowego.

Z kolei Wykonawca zobowiązał się w szczególności do:
- pokrycia kosztów stanowiących różnicę pomiędzy kosztami udostępnienia przez Zamawiającego linii kolejowej na zamkniętych odcinkach a kosztami zorganizowania i uruchomienia komunikacji zastępczej;
- zrealizowania do dnia 31 grudnia 2014 r. robót budowlanych o przybliżonej wartości 270 mln zł a do dnia 31 grudnia 2015 r. robót budowlanych o przybliżonej wartości 970 mln zł;
- zakończenia prowadzonych przez Wykonawcę prac wpływających na prowadzenie ruchu pociągów w ramach ww. odcinków w terminach obowiązywania zamknięcia poszczególnych odcinków.

W przypadku przekroczenia terminów zakończenia zamknięć określonych powyżej Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu kwotę 0,1 mln zł za każdy dzień przekroczenia.

Intencją stron Listu Intencyjnego jest zawarcie w ciągu 14 dni od podpisania Listu Intencyjnego Porozumienia dotyczącego zasad współpracy stron w związku z zamknięciem dwutorowym.

Zgodnie z treścią Listu Intencyjnego strony do dnia 18 września 2014 roku podpiszą aneks do Umowy (Aneks), którego przedmiotem będzie w szczególności przedłużenie terminów realizacji robót oraz zmiana parametrów technicznych i materiałowych części prac objętych Kontraktem, przy czym zgodnie z treścią Listu Intencyjnego ww. zmiany, ze względu na ich zbilansowanie, nie wpłyną na zmianę wynagrodzenia za realizację Kontraktu.

Warunkiem podpisania Aneksu jest zawarcie Porozumienia. Jednocześnie List Intencyjny i Porozumienie wygasną, jeżeli Aneks nie zostanie zawarty do dnia 18 września 2014 r.

O zawarciu Porozumienia oraz Aneksu Emitent niezwłocznie poinformuje odrębnymi raportami bieżącymi.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2014-08-27 Michał Ulatowski Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych Michał Ulatowski
2014-08-27 Krzysztof Miler Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Produkcji Krzysztof Miler