TORPOL S.A.: Zawarcie z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowalnych

opublikowano: 2016-07-13 11:39

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 25 / 2016
Data sporządzenia: 2016-07-13
Skrócona nazwa emitenta
TORPOL S.A.
Temat
Zawarcie z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowalnych
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd TORPOL S.A. (Emitent, Spółka) informuje o zawarciu w dniu 13 lipca 2016 r. z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (Inwestor) umowy nr 90/105/0032/16/Z/I na „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowalnych na odcinku Włocławek Brzezie – Aleksandrów Kujawski w ramach zadania inwestycyjnego pn. Prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny” (Umowa). Przedmiot Umowy zostanie wykonany zgodnie z projektem technicznym, harmonogramem oraz według standardów technicznych, materiałowych i wykonania wskazanymi przez Inwestora.

Wynagrodzenie Emitenta za wykonanie przedmiotu Umowy wyniesie 50,95 mln zł netto tj. 62,7 mln zł brutto. Termin realizacji robót został ustalony na 30 listopada 2017 r., przy czym dla etapów prac określonych jako tzw. kamienie milowe uzgodnione zostały wcześniejsze terminy realizacji. Okres gwarancji oraz rękojmi za wady został uzgodniony na 84 miesiące od dnia odbioru końcowego robót.

Umowa przewiduje możliwość naliczenia kar umownych m.in. w przypadku w zwłoki w realizacji Umowy, z tytułu przedłużenia zamknięć torowych, które wystąpią z winy Emitenta czy też w przypadku odstąpienia od Umowy z przyczyn leżących po stronie Emitenta. Łączna suma naliczonych kar umownych nie przekroczy przy tym 30% Wynagrodzenia brutto. Zapłata kary umownej nie pozbawia Inwestora prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej. Niezależnie od powyższego w przypadku nieterminowej realizacji Umowy z winy Emitenta skutkującej wprowadzeniem nieplanowanych zamknięć torowych Spółka zobowiązuje się do zwrotu Inwestorowi wszelkich kosztów wynikających z tytułu nienależytej realizacji rozkładu pociągów.

Pozostałe warunki Umowy, w tym w zakresie możliwości odstąpienia od niej, nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów.

Wartość Umowy spełnia przez Emitenta przyjęte dla tego typu umów kryterium uznania za istotną.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2016-07-13 Krzysztof Miler Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Produkcji Krzysztof Miler
2016-07-13 Tomasz Krupiński Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Handlowych Tomasz Krupiński