GL sfinalizowała kupno 39 stacji Esso za prawie 280 mln zł

Internet Securities
opublikowano: 15-12-2005, 12:43

Grupa Lotos SA, poprzez spółkę zależną Lotos Paliwa (LP), kupiła w środę sieć 39 stacji paliw Esso oraz 14 działek pod budowę nowych stacji od ExxonMobil Poland (EMP) za 278,5 mln zł, poinformowała spółka w komunikacie w czwartek.

Grupa Lotos SA, poprzez spółkę zależną Lotos Paliwa (LP), kupiła w środę sieć 39 stacji paliw Esso oraz 14 działek pod budowę nowych stacji od ExxonMobil Poland (EMP) za 278,5 mln zł, poinformowała spółka w komunikacie w czwartek.

„Podpisany wczoraj dokument finalizuje transakcję, którą Lotos Paliwa i ExxonMobil Poland zawarły w postaci przedwstępnej umowy warunkowej już 24 sierpnia br., a 5 grudnia LP otrzymały wszystkie niezbędne zgody korporacyjne oraz urzędowe, m.in. z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na finalizację w/w umowy”- czytamy w komunikacie.

Dzięki transakcji LP przejmie 39 stacji paliw oraz 14 działek pod budowę nowych stacji. Obecnie LP będzie miał 119 stacji własnych a po wybudowaniu w przyszłości stacji paliw na zakupionych nieruchomościach ich liczba wzrośnie do 133.

„Biorąc pod uwagę liczbę stacji, LP umacniają pozycję wicelidera na detalicznym rynku paliw w Polsce, zwiększając ogólną liczbę stacji (własne, partnerskie, patronackie) z 362 do 401”- czytamy dalej.

W 2004 roku sieć stacji paliw zarządzanych przez spółkę miała 6% udziału w krajowym rynku detalicznym paliw, a po przejęciu sieci stacji paliw Esso oraz Slovnaft w Polsce LP zwiększy udział do ok. 8%.

Wcześniej Lotos podawał, że transakcja zostanie zrealizowana częściowo ze środków własnych, a także z kredytu, na podstawie podpisanej w 2004 roku umowy kredytowej pomiędzy Lotos Paliwa a konsorcjum banków Pekao SA i PKO BP.

Łączny wolumen sprzedaży paliw na stacjach sieci Esso w Polsce w ub. r. wyniósł ok. 204 mln litrów, co daje średnią ok. 5,2 mln l rocznej sprzedaży na jedną lokalizację.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane