Global Cosmed chce mocnej promocji

Marta Biernacka
21-12-2004, 00:00

Radomska firma zamierza wzmocnić markę Apart i wprowadzić na rynek nowe produkty.

Global Cosmed Fabryka Kosmetyków z Radomia rusza z kampanią marketingową marki Apart. Jest ona związana ze zmianami, jakie spółka zamierza wprowadzić od początku 2005 r. Zmodyfikowane ma być logo marki Apart, a na rynek zostaną wprowadzone trzy nowe linie produktowe. Działania reklamowe firma rozpoczęła od zasponsorowania udziału kick bokserki Julity Tkaczyk w rywalizacji o tytuł mistrzyni Europy.

Zmieniamy strategię

Kampania marketingowa Apartu ruszy w styczniu i potrwa do końca 2005 r. Będzie to pierwsza profesjonalna akcja reklamowa spółki.

— Chcemy, aby klient identyfikował się z naszą marką, był jej wierny. Na dzisiejszym rynku tylko inwestycje w rozpoznawalność brandu wpływają na zwiększenie zysków — mówi Ewa Wójcikowska, członek zarządu Global Cosmed.

Planowane przez spółkę działania stanowią wyłom w dotychczasowej strategii.

— Do tej pory grono klientów powiększaliśmy przez rozbudowę sieci dystrybucji — mówi Bolesław Zięć, wiceprezes Global Cosmed.

Trzy nowe linie

Global Cosmed nie tylko odświeża logo marki kosmetyków kąpielowych — Apart, ale też rozwija ją o nowe serie produktowe: Apart Family — stosunkowo tanie kosmetyki adresowane dla całej rodziny, rozszerzoną o balsamy, kremy linię Apart Natural z nowym logo, skierowaną do ludzi o wyższych wymaganiach jakościowych (średnia półka cenowa) oraz linii Apart Aromatherapy (o 25-30 proc. droższa niż Aroma Natural).

— Tę serię zbudowaliśmy od podstaw. W I etapie będzie się ona składać z płynów do kąpieli i soli w postaci musujących tabletek z dodatkiem olejków eterycznych — mówi Ewa Wójcikowska.

Z twarzą kick bokserki

Działania promocyjne ma wspierać właśnie Julita Tkaczyk.

— Uznaliśmy, że młoda sportsmenka, rodowita Radomianka będzie odpowiednią osobą do promowania marki Apart. Postanowiliśmy zostać sponsorem strategicznym gali 11 grudnia, na której Julita walczyła o tytuł mistrzyni Europy — opowiada Bolesław Zięć.

Od tej walki spółka uzależniła zaangażowanie Julity w kampanię.

— Starcie z Finką Anniką Pitkanen było ciężkie. Jednak sędziowie jednogłośnie orzekli moje zwycięstwo. Chcę stanąć do walki o mistrzostwo świata. Jeśli chodzi o Global Cosmed — liczę, że w najbliższych dniach dojdzie do kluczowych rozmów i zapadną decyzje co do mojego udziału w kampanii — podkreśla Julita Tkaczyk.

Ewa Wójcikowska informuje, że dokładny plan kampanii jest w trakcie opracowywania. Wiadomo, że początkowo Apart będzie promowany w prasie i radiu, dopiero w III kwartale 2005 r. w telewizji.

— Zakładamy spore wydatki. Teraz nadszedł czas na dyskusję o roli Julity — mówi Bolesław Zięć.

Global Cosmed swój udział w rynku kosmetyków do kąpieli ocenia na 20 proc. Rok 2004 był okresem wysiłków, które miały przygotować spółkę do zintensyfikowanych działań sprzedażowych.

Firma usprawniła dystrybucję — obsługę klientów hurtowych i z sektora private label (pod marką dystrybutora). Wyleasingowała 30 samochodów, komputery. Nastąpiły też zmiany w technologii produkcji. Do użytku oddano nowy magazyn w Jaworze i zmodernizowany w Radomiu.

— Koszt inwestycji zamknął się w kwocie kilku milionów złotych — informuje Bolesław Zięć.

Okiem eksperta

Znana twarz nie zawsze pomaga

Firmowanie kampanii reklamowych twarzami znanych osób to powszechna, ale często nadużywana praktyka. Wynika ona z wiary, że gwiazda pomoże sprzedać produkt. W praktyce rzadko tak się dzieje. Jeśli sylwetka osoby reklamującej markę nie koresponduje ze specyfiką produktu, to próżno czekać na wyniki sprzedażowe i wzrost wartości marki. Nie znaczy to, że nie należy korzystać z takich rozwiązań. Przy dobrze skonstruowanej strategii, właściwie dobrana osoba pozwala nie tylko zwrócić uwagę na produkt, ale i przenieść na markę wartości, które mają do niej zostać przywiązane na trwałe.

Jacek Sadowski

Dyrektor Generalny DEMO Effective Launching

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Biernacka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Global Cosmed chce mocnej promocji