Czytasz dzięki

Globalne przychody z turystyki mogą spaść o 3,3 bln USD

opublikowano: 01-07-2020, 17:33

Branża turystyczna będzie jedną z najboleśniej dotkniętych przez pandemię koronawirusa. Według szacunków Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD), globalny spadek przychodów z turystyki może wynieść nawet 3,3 bln USD., pisze Reuters.

Taką kwotę obejmuje scenariusz zakładający 12-to miesięczny termin obowiązywania środków blokujących, mających na celu powstrzymanie rozprzestrzenia się infekcji Covid-19. Nieco bardzie optymistyczne scenariusze mówiące o 4- i 8-miesięcznym okresie obostrzeń prognozują straty na poziomie odpowiednio 1,17 i 2,22 bln USD. Ogółem szacowane przez UNCTAD straty mieszczą się w przedziale 1,5-4,2 proc. światowego PKB. 

turystyka, wypoczynek, plaża
Zobacz więcej

turystyka, wypoczynek, plaża fot.Doug Seeburg/News Licensing/Forum

W raporcie nie podano, który scenariusz jest najbardziej prawdopodobny, chociaż przedstawiciel UNCTAD powiedział, że środkowy scenariusz „może być realistyczny”.

Największy ubytek przychodów z tytułu turystyki, we wszystkich trzech scenariuszach ma być udziałem Stanów Zjednoczonych. Przy czteromiesięcznym okresie blokady mogą wynieść 187 mld USD. Drugie w tym zestawieniu Chiny mogą odnotować w najbardziej optymistycznym scenariuszu stratę przychodów rzędu 105 mld USD. 

Małe państwa wyspiarskie, takie jak Jamajka, poniosą duże straty proporcjonalnie do swoich gospodarek, stojąc w obliczu 11-procentowego spadku PKB lub 1,68 mld USD.

Strata USA w scenariuszu „pesymistycznym” wynosi aż 538 mld USD co stanowi 3 proc. PKB.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane