Więcej niż książki

Materiał
opublikowano: 17-12-2020, 15:55
aktualizacja: 19-12-2020, 11:08

Im bardziej różnorodna działalność, tym lepiej – mówi właściciel księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl.

Pamiętacie, jaką receptę na sukces dawał Andrew Carnegie – drugi najbogatszy człowiek świata, po Johnie D. Rockefellerze? „Trzeba włożyć wszystkie jaja do jednego koszyka, a później mieć na niego oko” – radził XIX-wieczny przemysłowiec. Przy okazji krytykował firmy, które rozdrobniły swój kapitał. „Zainwestowały w to, w tamto i jeszcze w coś innego; są tu, tam i wszędzie” – mówił Amerykanin. Tak fundują sobie klęskę. „Najwięcej jajek tłuką ci, którzy próbują dźwigać za dużo koszy naraz”.

Lekcję wielkiego Carnegie’go zlekceważył Łukasz Kierus, który sprzedaje książki, gry i zabawki, a ostatnio coraz śmielej wchodzi w branżę FMCG. Nic na tym nie stracił. Mimo różnorodnej działalności biznesmen ma się wspaniale, podobnie jak spółka Glosel, której jest prezesem i współwłaścicielem. Firma od lat zdobywa prestiżowe nagrody na rynku e-commerce. Jest trzykrotną laureatką rankingu Gazele Biznesu z województwa podlaskiego.

Kto nie robił zakupów w działającej od 15 lat księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl? To wiodąca marka przedsiębiorcy z Białegostoku. Pod koniec zeszłego roku sklep zatrudniał prawie 200 osób i obsługiwał ponad 70 tys. zamówień miesięcznie - znaczną część dla stałych odbiorców. Czy z powodu pandemii nie stracił klientów i przychodów? Żadną miarą. Tylko w marcu liczba zamówień wzrosła aż o 120 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Nic dziwnego. Zamknięci w domach Kowalscy sięgali po kryminały, romanse i poradniki, żeby się rozerwać, albo po literaturę faktu, reportaże i pozycje podróżnicze, aby liznąć trochę wiedzy. Kluczem do sukcesu okazały się atrakcyjne ceny i kompletna oferta.

– Gdy inne firmy martwiły się o to, czy przetrwają kolejny miesiąc, nasze podstawowe obawy dotyczyły możliwości realizacji tylu wysyłek przez zespół logistyki – wspomina Łukasz Kierus.

Najmłodsze dziecko spółki, sklep Bee.pl, oferuje szeroki wybór produktów, których wymagający konsument potrzebuje codziennie: zdrową żywność, naturalne kosmetyki, ekologiczne środki czystości.

O rozwoju Gazeli z Podlasia świadczą m.in. okazałe obiekty – w lipcu spółka przeniosła się do nowego magazynu o powierzchni 8,5 tys. mkw., zaś w niedalekiej przyszłości czeka ją przeprowadzka do prestiżowego biura. Czyli polityka „wielu koszyków” w przypadku firmy Glosel się sprawdza? Łukasz Kierus potwierdza i zapowiada utrzymanie tej tendencji, szerzej znanej jako zasada rozłożonego ryzyka.

– Chcemy w dalszym ciągu dywersyfikować sprzedaż za pośrednictwem naszych marek, zwłaszcza kładąc większy nacisk na rozwój Bee.pl – ujawnia prezes.

Mądrość o „jednym koszyku” to bajka, której księgarz z Podlasia nigdy nie kupi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane