GM przejmie pełną kontrolę nad Isuzu Motors Polska

DI, PAP
opublikowano: 22-04-2013, 19:55

W poniedziałek koncern General Motors podpisał umowę w sprawie kupna od Isuzu Motors brakujących mu 40 proc. akcji firmy Isuzu Motors Polska. To dobra wiadomość dla polskiej motoryzacji - ocenił wicepremier Janusz Piechociński.

Podpisanie umowy odbyło się w zakładzie Isuzu Motors Polska w Tychach. Fabryka, która produkuje wysokoprężne silniki o pojemności 1,7 litra, będzie działać pod nazwą "GM Powertrain Poland" - napisano w komunikacie GM Poland.

W 2002 r. GM kupił 60 proc. akcji w tyskiej fabryce silników. "Zakup pozostałych 40 proc. akcji podkreśla znaczenie, jakie ma dla koncernu rynek europejski – jeden z najbardziej konkurencyjnych rynków samochodowych na świecie, cechujący się najwyższymi wymaganiami klientów pod względem oszczędności paliwa i standardów CO2" - podkreślono.

Minister gospodarki Janusz Piechociński uważa, że podpisanie umowy to bardzo dobra wiadomość dla polskiego sektora motoryzacyjnego. "Bo jedno to montownie; ale najważniejsze, by w Polsce było produkowane to, co jest clou samochodu, czyli najwyższej generacji silniki, które dają dużą możliwość zbytu na konkurencyjnym światowym rynku" - powiedział PAP Piechociński.

Wicepremier zaznaczył, że tyski zakład powstał w 1996 roku, a dwa lata później rozpoczął produkcję. Dotychczas wyprodukowano w nim 2,5 mln silników. "Obecnie w fabryce (...) jest zatrudnionych 522 pracowników" - dodał.

General Motors Co wraz z partnerami produkuje pojazdy w 30 krajach. General Motors, jej filie i wspólnicy joint venture oferują m.in. pojazdy marki Chevrolet, Cadillac, Isuzu i Opel.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane