Google walczy z dyskryminacją dziewczynek w Indiach

AD, Bloomberg
opublikowano: 19-09-2016, 14:09

Właściciele największych światowych wyszukiwarek czyli Google, Yahoo i Microsoft wspólnie odmówili publikowania w posiadanych przez siebie mediach jakichkolwiek reklam hinduskich firm oferujących prenatalną lub pourodzeniową selekcję płci.

Wyszukiwarki te dogadały się również w sprawie banowania tego typu usług w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Żadna z nich nie zamierza respektować wyroku indyjskiego Sądu Najwyższego, nakazującego zdjęcie banu lub zaprzestania działalności w Indiach.
Indie są krajem jednych z największych na świecie nierówności płciowych, gdzie na 1000 urodzeń chłopców przypada jedynie 943 urodzenia dziewczynek.

Pixabay

Ciągle pokutuje powszechny model preferujący narodziny chłopca, wskutek czego ciągle zdarzają się aborcje nienarodzonych dziewczynek lub operacje zmiany płci na męską u tych narodzonych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AD, Bloomberg

Polecane