Gorące lato w Nazwa.pl

Magda Wierzchowska
30-06-2016, 22:00

Wicelider rynku hostingu w trybie natychmiastowym odwołał prezesa i członka zarządu. Miała być sprzedaż, teraz szykuje się restrukturyzacja.

Lato jest gorące nie tylko za oknem, także w spółce Nazwa.pl temperatura rośnie wraz z nadejściem kanikuły. W ciągu dwóch tygodni, w trybie nagłym, odwołano prezesa i członka zarządu spółki. Tomasza Żyłę na stanowisku prezesa zastąpił dotychczasowy członek zarządu Krzysztof Cebrat, a zwolnionyPiotr Zembura na razie nie ma następcy.

— Zarząd spółki nie komentuje powodów zmian — mówi Krzysztof Cebrat. Te zmiany personalne odsuwają w czasie plany sprzedaży Nazwa.pl. Trudno teraz o jasną długoterminową strategię firmy, z której odszedł prezes zarządzający nią przez kilkanaście lat. Kilka tygodni temu Piotr Nowak, właściciel wycenianej na 200 mln zł spółki Nazwa.pl, wybrał doradcę do procesu jej sprzedaży. Teraz wygląda na to, że przed potencjalną sprzedażą doradca zabierze się za porządki. O tym, że są konieczne, pisaliśmy już w lutym, gdy po raz pierwszy informowaliśmy o planach sprzedaży wicelidera rynku hostingu. Według szacunków Nazwa.pl ma w nim udział sięgający 21 proc. Agresywnie zdobywała rynek w 2016 r., w trakcie procesu sprzedaży konkurencyjnego Home.pl.

— Nazwa.pl bardzo dynamicznie się rozwija i nie przerywa ekspansji rynkowej. Przyjęta na najbliższe lata strategia, zakładająca aktywny wzrost biznesu, jest kontynuowana. Wszelkie zmiany w spółce Nazwa.pl są związane z budowaniem wartości firmy — przekonuje Krzysztof Cebrat, zapewniając jednocześnie, że nie ma planów zmniejszenia zatrudnienia w spółce.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Nazwa.pl miała za ubiegły rok stratę netto. To o tyle niezwykłe, że rynek domen dynamicznie się rozwija. W Polsce zarejestrowano w ubiegłym roku 1,1 mln domen — to rekordowy wynik w historii badań polskiego internetu. Na koniec 2015 r. aktywnych nazw było 2,6 mln, podaje NASK.

— Wyniki za 2015 są zgodne z założeniami kilkuletniej strategii rozwoju. Spółka dokonała istotnych zmian w niektórych stosowanych politykach rachunkowości, co rekomendował audytor spółki, a co spowodowało powstanie jednorazowych korekt w wyniku za rok 2015 — mówi Krzysztof Cebrat. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magda Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Gorące lato w Nazwa.pl