Gorenje chce zdecydowanie zwiększyć udziały w polskim rynku AGD

ISBnews
20-11-2013, 16:44

Gorenje chce istotnie zwiększać udziały w rynku AGD w Polsce w kolejnych latach, poinformował dyrektor zarządzający Gorenje Polska Simon Kumer. Strategia całej grupy na lata 2014 – 2018 zakłada globalną ekspansję, systematyczne obniżanie zadłużenia oraz znaczące nakłady na badania i wzornictwo.

"Polski rynek jest bardzo konkurencyjny i stabilny, ale kto odniesie sukces w Polsce odniesie sukces w Europie. Dlatego chcemy wzmacniać naszą pozycję (marki Gorenje) na tym rynku w kolejnych latach" - powiedział Kumer podczas konferencji prasowej.

Dodał, że obecnie spółka w Polsce ma 3,6% udziału w rynku wobec 2,9% rok wcześniej. Według jego słów, w najbliższym czasie firma chciałaby utrzymać podobną dynamikę wzrostu.

Członek zarządu ds. finansowych grupy Peter Groznik wskazał, że wybór GPW wynika z pozycji jaką warszawska giełda osiągnęła w regionie w ostatnich latach.

"Chcemy być nie tylko słoweńską spółką, ale również polską, dlatego zdecydowaliśmy się na ofertę dla polskich inwestorów" - dodał Groznik.

Członek zarządu Gorenje wskazał, że głównym celem jest redukcja wskaźnika długu netto do EBITDA do poziomu nie przekraczającego 3.0x, co spodziewane jest w 2015 roku, stopniowe poprawianie marży operacyjnej, a także osiągnięcie dodatniego cash flow.

Plan strategiczny zakłada również różne scenariusze rozwoju grupy od 6% CAGR przychodów w wariancie optymistycznym, do 1% CAGR przychodów w wariancie pesymistycznym.

Aleksander Uranc, dyrektor zarządzania markami, dodał że grupa celuje w zwiększenie znaczenia podstawowego segmentu biznesowego Home tak, aby do 2018 roku przychody generowane przez ten segment stanowiły ponad 90% przychodów grupy.

Grupa planuje zwiększenie udziału marek premium w strukturze sprzedaży do ponad 25% do 2018 roku. Globalna ekspansja ma zaowocować zwiększeniem wartości sprzedaży poza Europę z 40 mln euro w I poł. 2013 do blisko 170 mln euro w 2018 roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Gorenje chce zdecydowanie zwiększyć udziały w polskim rynku AGD