Gorsze nastroje na rynku akcji pod koniec tygodnia

Łukasz Stefanik, Analityk Rynków Finansowych XTB
opublikowano: 29-01-2021, 19:30

Pomimo wczorajszego odreagowanie na rynku akcji, dzisiejsza sesja ponownie rozpoczęła się od spadków.

Za sprawą kontynuacji przeceny podczas sesji azjatyckiej, główne indeksy giełdowe w Europie otworzyły się wyraźnie poniżej ceny zamknięcia z czwartku, a usilne próby odrabiania strat nie powiodły się. Sesja na Starym Kontynencie przebiegała pod dyktando sprzedających. W pewnej chwili widać było zaangażowanie kupujących, jednak po rozczarowujących wiadomościach od spółki Johnson&Johnson; dotyczących wyników badań nad szczepionką na COVID-19, ponownie doszło do spadków. Ostatecznie niemiecki indeks giełdowy DAX przecenił się 1,7%, z kolei francuski CAC40 zamknął się 2% niżej, a londyński FTSE100 stracił 1,8%.

Wyraźne spadki obserwowaliśmy także na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie indeks dwudziestu największych spółek stracił dokładnie 2%. Najgorzej radzącą sobie dziś spółką wśród blue chipów był CD Projekt (-16%), gdzie prawdopodobnie doszło do realizacji zysków po wczorajszym spektakularnym rajdzie wzrostowym, napędzanym między innymi przez Elona Muska. Na sporym plusie dzień zakończyły z kolei Allegro, KGHM, czy Asseco.

Jeśli chodzi o sesję w Stanach Zjednoczonych, ta również przebiega pod dyktando sprzedających. W momencie przygotowywania tego komentarza Indeks Dow Jones traci 1,3%, S&P500; notuje 1,24% straty, a Nasdaq zniżkuje dokładnie 1%. Podwyższona zmienność na rynku akcji może utrzymywać się w najbliższym czasie, a to za sprawą głośnego w ostatnich dniach tematu związanego z olbrzymią grupą inwestorów indywidualnych z USA, którzy za cel wzięli sobie ogranie dużych funduszy. Ostatnie sesje wyraźnie pokazały, że niedoceniana grupa z Reddita jest w stanie zamieszać na Wall Street, co powoduje widoczną nerwowość. Oprócz tego wątku, inwestorzy w przyszłym tygodniu będą zwracać uwagę na dane ISM oraz piątkowy raport z rynku pracy. Warto także wspomnieć o trwającym sezonie wyników, po weekendzie poznamy raporty takich spółek jak Amazon czy Alphabet.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane