GORZÓW WYBUDUJE RONDO ZA 5 MLN ZŁ

Piotr Wielicki
opublikowano: 03-11-2000, 00:00

GORZÓW WYBUDUJE RONDO ZA 5 MLN ZŁ

W finansowaniu miejskiej inwestycji partycypować będzie Castorama

ROK NA REALIZACJĘ: Tadeusz Jędrzejczak, prezydent Gorzowa, chce, aby całe zadanie inwestycyjne wykonać w ciągu roku. fot. ARC

Na początku 2001 r. na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Górczyńskiej w Gorzowie Wielkopolskim ruszy budowa nowego ronda. 2/5 kosztów inwestycji pokryje Castorama. W pierwszej połowie przyszłego roku zostanie rozpisany przetarg na wykonawcę budowy.

Budowa węzła komunikacyjnego na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Górczyńskiej w Gorzowie Wielkopolskim ruszy na początku 2001 roku. Projekt techniczny ronda opracowała na swój koszt Castorama, która w okolicy skrzyżowania buduje swój supermarket. Do końca stycznia przyszłego roku ma być opracowana dokumentacja techniczna całego przedsięwzięcia. Później miasto ogłosi przetarg, który wyłoni wykonawcę. (Zarząd miasta chciałby, aby wyłoniony wykonawca zrealizował również inne planowane inwestycje na tych ulicach. Do czasu ogłoszenia wyników przetargu władze Gorzowa nie chcą ujawnić szacowanych kosztów inwestycji. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że budowa ronda ma kosztować 5 mln zł.

Castorama da 2 mln zł

Oprócz projektu ronda, dyrekcja Castoramy ma przekazać na jego budowę około 10 proc. wartości budowy supermarketu, która pochłonie 20 mln zł.

— Obecnie władze Gorzowa prowadzą w tej sprawie negocjacje z francuskim inwestorem — mówi Władysław Żelazowski, naczelnik wydziału inwestycji i infrastruktury technicznej UM w Gorzowie.

Rozmowy prowadzone są w związku z podpisanym wcześniej przez obie strony listem intencyjnym. Przedstawiciele Castoramy obiecali wówczas, że firma będzie partycypować w kosztach budowy ronda.

— Jeżeli w obrębie realizowanej przez miasto inwestycji drogowej budowany jest obiekt, który wygeneruje duży ruch, jego inwestor jest zobowiązany partycypować w kosztach miejskiego zadania — wyjaśnia Władysław Żelazowski.

Przekazane przez Castoramę środki pokryją więc prawie połowę planowanej inwestycji. Pieniądze mają być przeznaczone na przebudowę skrzyżowania oraz na budowę dróg dojazdowych do hipermarketu. Inwestycja ma usprawnić komunikację w rejonie nowego obiektu.

Tunel na Piłsudskiego...

Równocześnie z budową ronda realizowana będzie druga jezdnia na ul. Piłsudskiego. Przebudowa arterii obejmie prawie półkilometrowy odcinek od ul. Racławickiej do ronda i dalej około 250 m ul. Czartoryskiego.

Na remontowanej ul. Piłsudskiego planowane jest zbudowanie przejścia podziemnego. Ma ono powstać na wysokości szkoły podstawowej.

— Szkoła mieści się w dwóch obiektach zlokalizowanych po obu stronach ulicy. Decyzja o budowie przejścia podziemnego uwarunkowana jest więc bezpieczeństwem dzieci — mówi Władysław Żelazowski.

Zarząd miasta zaakceptował już pomysł realizacji tej inwestycji. Dokumentacja techniczna tunelu ma być gotowa na początku 2001 r.

... a kładka nad Górczyńską

Planowana jest także budowa drugiej jezdni na ul. Górczyńskiej. Obejmie ona odcinek od ronda Walczaka do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego, a następnie fragment od ronda do ul. Wróblewskiego. Remont obejmie łącznie około 1,3 km. W okolicy sklepów HIT i Panorama oraz Banku Zachodniego ma powstać kładka nadziemna.

— Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie, ponieważ HIT i BZ znajdują się na skarpie. Niewykluczone, że firmy te będą uczestniczyły w kosztach tego przedsięwzięcia — mówi Władysław Żelazowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Piotr Wielicki

Polecane