GPW: był Pekpol, był Arksteel teraz będzie Point Group

opublikowano: 09-01-2007, 11:24

Zmiana szyldu spółki nie pomaga odwrócić kiepskiej ostatnio passy akcjonariuszy Arksteelu. Od dziś firma notowana jest na giełdzie jako Point Group.

Zmiana szyldu spółki nie pomaga odwrócić kiepskiej ostatnio passy akcjonariuszy Arksteelu. Od dziś firma notowana jest na giełdzie jako Point Group.

Stara nazwa odeszła do przeszłości, ale trwa korekta notowań zapoczątkowana 19 grudnia. Dziś akcje Point Group tracą na wartości około 4 proc. Łącznie od drugiej połowy grudnia kurs cofnął się o blisko 40 proc. i oscyluje w granicach 4,8 zł.

Inwestorzy realizują zyski osiągnięte przed przejęciem giełdowej wydmuszki. Jednej z najstarszych spółek giełdowych określanych tym mało zaszczytnym mianem. Historia spółki notowanej na GPW do wczoraj pod nazwą Arksteel jest dłuższa niż szyldu pod jakim ostatnio (nie)działała.

Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie 22 grudnia 1995 r. kursem 16,5 zł jako Pekpol. Przedmiotem działalności był hurtowy obrót materiałami zaopatrzeniowymi i urządzeniami dla przemysłu mięsnego. Prowadziła też sieć sklepów detalicznych z wędlinami i mięsem.

Z biegiem lat biznes kręcił się jednak coraz wolniej, firma popadła w tarapaty finansowe i w końcu akcjonariusze zdecydowali o likwidacji firmy. Tak zaczęła się historia spółki jako giełdowej wydmuszki. Nadal notowaną na giełdzie firmą, ale nie prowadzącą działalności operacyjnej zainteresowali się Ukraińcy.

Pekpol miała stać się polskim przyczółkiem dla ekspansji stalowego koncernu Donbas. Wówczas to zmieniono nazwę na Arksteel, po intensywnej kampanii w mediach i roztaczaniu przed akcjonariuszami świetlanej przyszłości sprawa przycichła, a Donbas wycofał się z obiecanek. Teraz wygasły neon „Pekpol” zastąpiono po raz kolejny. Pozostaje mieć nadzieję, że tym razem inwestorzy nie zawiodą się. ASZ

o planach na przyszłość Point Group przeczytasz tu: GPW: Arksteel rośnie jak na drożdżach podczas WZA

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane