GPW: kurs TVN rośnie w ślad za podniesieniem cen reklam

opublikowano: 21-08-2007, 12:37

Po pierwszej połowie sesji wśród blue chipów wyróżniają się akcje grupy medialnej, kierowanej przez Piotra Waltera. Kurs TVN zwyżkuje o 2 proc.

Presserwis poinformował, że stacja telewizyjna rozpoczęła sprzedaż reklam na wrzesień po cenach wyższych o 5-10 proc. od ubiegłorocznych. Średnio o 5 proc. droższe będą też pakiety GRP (tzw. punktów ratingowych), w których płaci się nie za konkretny czas emisji reklamy, ale za osiągnięcie określonego procentu oglądalności.

W pierwszym półroczu TVN podniósł ceny GRP o 13 proc. Podwyżka cennika wyniosła w tym okresie średnio 4 proc. Przychody ze sprzedaży GRP stanowią około 85 proc. wpływów z reklam TVN. W drugim kwartale przychody reklamowe Grupy TVN wzrosły o 23 proc. do 324 mln zł. Łączne przychody zwiększyły się o 32 proc. do 407 mln zł. Zysk netto wzrósł o 63 proc. do 138,8 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / GPW: kurs TVN rośnie w ślad za podniesieniem cen reklam