GPW pójdzie w ślad Wall Street

Konrad Sobiecki
opublikowano: 29-09-2009, 08:33

Udane zakończenie handlu w USA wskazuje na  kontynuację wzrostów na Starym Kontynencie, w tym również i u nas. Sesję może pokrzyżować jednak…

Analizując wczorajszy przebieg sesji na GPW widać wyraźnie, że krajowi inwestorzy mieli ochotę na wzrosty. Optymizm ten został jednak szybko przygaszony przez „czerwień” panującą na Zachodzie. Dopiero na koniec sesji, nad Wisłą zazieleniło się, gdy Amerykanie postanowili przerwać serię spadków.

Tam, po trzech dniach odpoczynku, na rynku znowu przewagę mieli kupujący. Już po rozpoczęciu handlu było widać, że lepiej tamtejszym bykom nie stawać na drodze. Z uwagi na brak publikacji makroekonomicznych, ruchy indeksów były bardzo „płynne” i bez często spotykanego ostatnio szarpania. Na finiszu tamtejsze indeksy sporo zyskały zbliżając się do tegorocznych maksimów. DJ wzrósł o 1,3 proc., S&P500 zakończył 1,8 proc. na plusie, a technologiczny Nasdaq zyskał 1,8 proc.

Początek wtorkowej sesji powinien rozpocząć się od wzrostów. Barierą psychologiczną dla WIG20 jest poziom 2300 pkt. Natomiast do tegorocznego maksimum potrzebujemy „jedynie” 2,5 proc.

Czy uda się tyle zyskać zależeć będzie od publikacji makroekonomicznych. O godzinie 11 poznamy wrześniowe dane dotyczące nastrojów ze strefy euro. Jeżeli okażą się one nieco lepsze od prognoz (tak jak w ostatnim miesiącu) – wesprze to stronę popytową.

Istotniejsze jednak informacje napłyną do nas popołudniu z największej światowej gospodarki. O godzinie 15 poznamy lipcowy wskaźnik S&P/Case-Shiller dla 20 metropolii, a tuż przed końcem sesji na GPW odczytany zostanie indeks zaufania konsumentów. Według analityków wzrósł on we wrześniu do 57 pkt.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Konrad Sobiecki

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane