GrandFront 2004 dla "Pulsu Biznesu" i "The Warsaw Voice"

(Paweł Kubisiak)
opublikowano: 04-03-2005, 15:15

"Puls Biznesu" otrzymał nagrodę główną GrandFront 2004 za najlepszą okładkę prasową 2004 roku w kategorii gazety codzienne. Wśród czasopism zwyciężył anglojęzyczny "The Warsaw Voice". Gala rozdania nagród odbyła się w czwartek na Zamku Królewskim w Warszawie.

"Puls Biznesu" otrzymał nagrodę główną GrandFront 2004 za najlepszą okładkę prasową 2004 roku w kategorii gazety codzienne. Wśród czasopism zwyciężył anglojęzyczny "The Warsaw Voice". Gala rozdania nagród odbyła się w czwartek na Zamku Królewskim w Warszawie.

Jury nagrodziło okładkę "100 dni do Unii" za odważne i konsekwentne operowanie bielą tła. To już drugie zwycięstwo "Pulsu Biznesu" w trzyletniej historii konkursu Izby Wydawców Prasy. Przed rokiem "Puls Biznesu" otrzymał GrandFront 2003 za okładkę "EUforia". Obie okładki zaprojektował Jacek Utko, dyrektor artystyczny Bonnier Business (Polska).

Izba Wydawców Prasy już po raz trzeci zaprosiła wydawców, redakcje i twórców grafiki prasowej do udziału w Konkursie pod patronatem Ministra Kultury. Ideą, jaka przyświeca organizatorom, jest skonfrontowanie dorocznych osiągnięć grafiki.

Ilość prac nadesłanych przez gazety, tygodniki, dwutygodniki, miesięczniki, dodatki i inne czasopisma, świadczy o rosnącej popularności Konkursu. W tym roku zgłoszono ich rekordową liczbę: 383 (wobec 263 zgłoszonych w zeszłym roku). Z możliwości zaprezentowania swych najciekawszych okładek skorzystało ponad 100 redakcji.

W bieżącym roku przyznano 17 nagród i 20 wyróżnień w siedmiu kategoriach. Zgłoszono 57 tytułowych stron gazet, 66 okładek czasopism typu life style & people, 48 okładek czasopism opinii, 135 okładek czasopism monotematycznych, 41 branżowych i 36 czasopism lokalnych.

Wśród czasopism zwyciężył anglojęzyczny "The Warsaw Voice". W kategorii czasopisma monotematyczne triumfował "Foyer", wśród czasopism life style/people wygrała "Pani", w kategorii czasopisma lokalne i sublokalne już drugi raz zwyciężyła "Panorama Leszczyńska", a z czasopism branżowych najlepsza była okładka "Foto".Laureaci otrzymali statuetki zaprojektowane przez Hannę Jelonek.

Pierwsze strony gazet, które nadesłano do tegorocznej edycji konkursu, łączyły się tematycznie przede wszystkim z wejściem Polski od Unii Europejskiej, wyborami na Ukrainie, a także z wydarzeniem ogromnie emocjonującym wszystkich Polaków: zdobyciem złotego medalu olimpijskiego przez Otylię Jędrzejczak.

Zwycięzców Konkursu wyłoniło Jury, w którym zasiadają, jak co roku, najwybitniejsi polscy znawcy grafiki prasowej. Okładki zgłoszone do konkursu można obejrzeć na oficjalnych stronach Grand Front.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / GrandFront 2004 dla "Pulsu Biznesu" i "The Warsaw Voice"