Granty wesprą eksportujących poza Unię Europejską

DZ
opublikowano: 06-08-2019, 22:00

System smart home, innowacje w budownictwie i dietetyczne słodycze — m.in. tym polskie firmy chcą podbić Rosję, Norwegię i Ukrainę.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) opublikowała listę przedsiębiorców, którzy otrzymają dotacje i pomoc ekspertów we wdrożeniu strategii ekspansji. Stawką w konkursie Polskie Mosty Technologiczne (PMT) jest grant w wysokości 200 tys. zł. Dotychczas strumień unijnego dofinansowania popłynął do 100 firm. Teraz do listy beneficjentów dołączy 50 kolejnych przedsiębiorców.

Program PMT składa się z dwóch etapów — krajowego i zagranicznego. Nabór wniosków o wsparcie poprzedza seminarium dla eksporterów. Ponadto przedstawiciele PAIH przewidzieli dla nich warsztaty dotyczące specyfiki krajów docelowych i tworzenia strategii ekspansji, którą będą testować i wdrażać poza Unią Europejską. Pomogą im w tym przedstawiciele zagranicznych biur handlowych rządowej agencji. Na wsparcie mogą liczyć MŚP, których oferta jest innowacyjna na danym rynku. Przedsiębiorcy powinni zakończyć planowane przedsięwzięcia w ciągu dziewięciu miesięcy. Grant pokryje 100 proc. kosztów kwalifikowanych projektów.

Od maja ubiegłego roku PAIH przeprowadziła sześć naborów. Spółki mogły brać udział w wyścigu o granty na podbój takich rynków, jak Stany Zjednoczone, Kanada, Meksyk, Japonia, Chiny, Wietnam, ZEA, Kenia, Australia, Indie czy Izrael. Ostatnio rozstrzygnięty konkurs dotyczy Norwegii, Rosji i Ukrainy. Do rządowej agencji wpłynęły 83 wnioski o dofinansowanie.

— Największą popularnością wśród przedsiębiorców cieszyła się Norwegia. Zainteresowanie tym krajem wykazały 34 firmy. Na drugim miejscu znalazła się Ukraina — 28 wniosków o dofinansowanie, a na trzecim — Rosja. O granty na podbój tego kraju ubiegało się 21 przedstawicieli biznesu — mówi Angelika Wójcik, menedżer projektu PMT.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Zwraca uwagę, że wśród przedsiębiorców zainteresowanych wsparciem z programu dominują mikrusy. Najczęściej działają one w sektorach IT, medtech, spożywczym, kosmetycznym i budowlanym.

— Wśród rekomendowanych przez nas firm są producenci innowacyjnych kosmetyków dla dzieci i dietetycznych słodyczy, ale też autorzy nowoczesnego systemu smart home i testów genetycznych. Na wsparcie mają szansę również spółki wytwarzające materiały z recyklingu, sprzedające kontenery modułowe i zajmujące się diagnostyką weterynaryjną — podkreśla Angelika Wójcik.

Każda firma przeszła ocenę formalną i merytoryczną wniosku, a kolejnym krokiem jest podpisanie umowy o dofinansowanie. Następnie eksperci podczas warsztatów pomogą firmom wypracować strategie wejścia na wybrane rynki. We wrześniu PAIH uruchomi kolejny nabór.

— Jeszcze raz damy szansę przedsiębiorcom chcącym zaistnieć w Stanach Zjednoczonych, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Chinach. W poprzednim naborze złożyli oni bardzo dużą liczbę wniosków o wsparcie — tłumaczy Angelika Wójcik.

Na realizację programu PMT rządowa agencja przeznaczyła ponad 176,5 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DZ

Polecane