Grenton wchodzi na rynek Arabii Saudyjskiej

PAP, DI
opublikowano: 22-04-2019, 18:24

Polski producent i dystrybutor rozwiązań smart home Grenton podpisał umowę o strategicznym partnerstwie z czołowym saudyjskim dystrybutorem grupą Al-Alameya - poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

Grenton to system smart home, który steruje m.in. domowym ogrzewaniem, oświetleniem, wentylacją, bramą garażową czy multimediami.

Jak podkreśliła PAIH, saudyjski kontrakt jest drugą umową podpisaną przez polskiego producenta na Półwyspie Arabskim. Pod koniec ubiegłego roku, jak podała Agencja, z pomocą biura PAIH w Dubaju, nasze przedsiębiorstwo zawarło umowę z emirackim Kromtek Systems. "Kontrakt, który ma obowiązywać co najmniej dwa lata, dotyczy dystrybucji rozwiązań i modułów Grenton Smart Home System z przeznaczeniem dla domów, willi, apartamentów oraz budynków deweloperskich. Teraz krakowska spółka wchodzi w strategiczną współpracę z saudyjską Grupą Al-Alameya" - wskazała PAIH.

Saudyjski rynek smart home jest największy na Półwyspie Arabskim - zaznaczyła, cytowana w komunikacie Agencji, Natalia Zimny odpowiedzialna za rozwój spółki Grenton na rynkach arabskich. "Jego wartość jest szacowana na 305 mln dol., podczas gdy w sąsiednich emiratach – zaledwie 26 mln dol." - powiedziała. Dodała, że według prognoz, do 2023 roku branża ma rosnąc o 25 proc. rocznie.

Z kolei dyrektor handlowy Grenton Marek Polit, cytowany w komunikacie, powiedział, że Grupa Al-Alameya to jeden z leaderów dostarczających zintegrowane rozwiązania systemów bezpieczeństwa, telewizji przemysłowej, ale także wykonawca w sektorze publicznym i prywatnym.

Celem współpracy, jak wyjaśnił Mohammed Abu-Seada z Grupy Al-Alameya, jest "budowanie rozpoznawalności marki oraz produktów Grenton w Arabii Saudyjskiej, stworzenie wykwalifikowanego zespołu odpowiedzialnego za jego sprzedaż oraz instalacje, gwarantowanie ciągłego wsparcia w trakcie oraz po instalacji".

Działania Grenton w Arabii Saudyjskiej wsparło biuro Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Rijadzie - zaznaczyła Agencja. Według szefa biura PAIH w Rijadzie Radosława Kyca od października 2018 r. eksperci jego biura obsłużyli 170 zapytań polskich firm zainteresowanych wejściem na tamtejszy rynek. Dotyczyły głównie branż: spożywczej, kosmetycznej, meblarskiej, medycznej i technologicznej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP, DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy