Groupama nie będzie się spieszyć

MGA
opublikowano: 15-12-2011, 00:00

Francuski ubezpieczyciel daje sobie czas na zbudowanie biznesu w Polsce. Rentowność może osiągnąć za 7-8 lat.

Groupama jest już gotowa do startu na polskim rynku ubezpieczeniowym. Francuska firma deklaruje, że rozpocznie od sprzedaży polis komunikacyjnych, a potem zacznie wprowadzać kolejne produkty. Ważnym kanałem sprzedaży dla niej będzie direct, choć stawia także na inne sposoby dystrybucji ubezpieczeń.

— Szukaliśmy dużego rynku, na którym można rozwijać sprzedaż w modelu direct i zdecydowaliśmy się na wejście do Polski — deklaruje Pierre Lefevre, szef międzynarodowej części Groupama.

Dodaje, że jego firma nie była zainteresowana akwizycjami na polskim rynku i postawiła na rozwój organiczny. W tym roku Groupama rozpoczęła sprzedaż w modelu direct także w Hiszpanii.

Pierre Lefevre twierdzi, że polski biznes będzie rentowny tak szybko, jak to będzie możliwe, ale jednocześnie Groupama nie będzie dążyła do rentowności na siłę. Podkreśla, że jej doświadczenia z innych państw wskazują, że nowy projekt zaczyna przynosić zyski w czasie 7-8 lat od momentu startu. Podobnie może być w Polsce. Szef międzynarodowej części Groupamy nie zdradził, kiedy firma dokładnie rozpocznie sprzedaż na polskim rynku. Należy się spodziewać, że stanie się to na początku przyszłego roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane