Grudniowy zapał drogowej dyrekcji

KAP
opublikowano: 05-01-2009, 00:00

W grudniu Święty Mikołaj sypnął przetargami dla firm drogowych. Oby takie prezenty dostawały teraz co miesiąc.

W grudniu Święty Mikołaj sypnął przetargami dla firm drogowych. Oby takie prezenty dostawały teraz co miesiąc.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) obiecuje, że w tym półroczu ogłosi ponad 30 przetargów. I dobrze, bo jej tegoroczny budżet opiewa na 32 mld zł. Firmy dotąd narzekały, że brak zamówień od publicznego zleceniodawcy był dotąd jedną z największych bolączek branży.

— Trzeba przyspieszyć procedury przetargowe, poprawić jakość dokumentacji, znieść ograniczenia wynikające z wygórowanych wymagań referencyjnych w przetargach i zwiększyć podaż zamówień — wymienia jednym tchem postulaty biznesu Konrad Jaskóła, prezes Polimeksu-Mostostalu.

W tym roku może być lepiej z przetargami. Grudzień był bowiem bardzo pracowitym miesiącem dla drogowej dyrekcji. O największe zamówienia postarały się oddziały krakowski i stołeczny. Pierwszy rozpisał zamówienie na trzy pododcinki autostrady A4 Szarów — Krzyż. Dzięki temu powstanie 57 km trasy. Rozstrzygnięcie konkursu na jej budowę poprawi kontraktowy bilans GDDKiA, bo w ubiegłym roku podpisała umowy na budowę w systemie tradycyjnym (finansowanym przez państwo i Unię) niespełna 65 km autostrad.

Warszawski oddział GDDKiA rozpisał konkursy na dostosowanie stołecznej trasy Armii Krajowej do parametrów drogi ekspresowej (Modlińska — ul. Piłsudskiego w Markach) oraz budowę odcinków S8 i S7 (które połączą węzły Salomea — Opacz — Paszków z odbiciem na Magdalenkę).

Sporo pracy dla firm drogowych będzie także na Lubelszczyźnie i w rejonie Olsztyna. Na spore zamówienia można liczyć, stając w przetargu na budowę obwodnicy Kraśnika oraz drogi S19 (Międzyrzec Podlaski — Lubartów wraz z obwodnicami Kocka i Woli Skromowskiej). Lubelski oddział w przeddzień Wigilii Bożego Narodzenia rozpisał też przetargi na inwestycje w drogi Miączyn — Zawałów, Łukowisko — Międzyrzec Podlaski, Lublin— Cyców — Włodawa i Moszczanka — Kock. Z kolei oddział olsztyński inwestuje w trasy: Iława — Rudzienice, Brzozie Lubawskie — Nielbark, Stare Kiełbonki — Wymiary, Kwik — Pisz oraz Zgon — Ruciane.

Jeśli podobne listy zamówień pojawią się wkrótce także w innych oddziałach dyrekcji, firmy budowlane nie będą już miały powodów do narzekania na zbyt małą podaż zamówień.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu