Grupa Broker FM prognozuje w 2005 r. 20-proc wzrost zysku

Polska Agencja Prasowa SA
02-03-2005, 18:24

Grupa Broker FM prognozuje w 2005 roku, że jej  zysk netto wzrośnie o 20 proc. Spodziewa się też, że o 11 proc. zwiększy przychody, a należące do niej radio RMF FM o 12 proc., tyle, ile ma wzrosnąć rynek reklamy radiowej - poinformował w środę na konferencji prasowej wiceprezes Brokera Marek Dworak.

Grupa Broker FM prognozuje w 2005 roku, że jej  zysk netto wzrośnie o 20 proc. Spodziewa się też, że o 11 proc. zwiększy przychody, a należące do niej radio RMF FM o 12 proc., tyle, ile ma wzrosnąć rynek reklamy radiowej - poinformował w środę na konferencji prasowej wiceprezes Brokera Marek Dworak.

    Grupa prognozowała osiągnięcie w 2004 roku co najmniej 7 mln zł zysku netto. Tymczasem zanotowała ona w ubiegłym roku 10,1 mln zł zysku netto wobec 2,5 mln zł zysku netto w 2003 roku.   Skonsolidowane przychody Brokera wzrosły ubiegłym roku o 3,5 proc. do 150 mln zł. Natomiast sprzedaż czasu reklamowego RMF FM wzrosła w 2004 roku o 11,1 proc. do 120,3 mln zł.

    W tym roku ma nastąpić wzrost przychodów zarówno radia RMF FM, jak i grupy Brokera.

    Niedawno w wywiadzie dla PAP wiceprezes zapowiadał, że przychody RMF FM powinny w 2005 roku wzrosnąć tak, jak rynek reklamy radiowej, czyli o 12-14 proc., natomiast przychody grupy Broker mogą wzrosnąć jeszcze więcej.

    "Po przeanalizowaniu możliwości organizowania koncertów zakładamy, że wzrost przychodów grupy może być niższy niż wzrost przychodów radia RMF, choć nie wykluczamy, że możemy pozytywnie zaskoczyć" - powiedział Dworak w środę PAP. Jak poinformował, firma nie planuje w tym roku organizowania dużych koncertów.

    "Wśród przyjętych przez nas celów na ten rok jest utrzymanie pozycji lidera przez RMF FM na rynku słuchalności, a także rozwój sieci RMF Classic i sieci RMF Maxxx w miarę pojawiania się atrakcyjnych ofert na polskim rynku radiowym" - zapowiedział Dworak.

    Dodał, że firma chce też utrzymać pozycję lidera RMF FM na rynku reklamy radiowej z udziałem wynoszącym ponad 30 proc. Planuje wzrost aktywności na rynku pośrednictwa reklamy radiowej. Przychody ze sprzedaży czasu reklamowego RMF FM mają nie przekroczyć 75 proc. wszystkich przychodów Brokera.

 W tym roku, firma poza rozwojem na polskim rynku, zakłada też wyjście za granicę. "W planach mamy inwestycję w radio na Ukrainie" - poinformował Dworak. Wyjaśnił, że firma rozważała tez inwestycję na Słowacji. Według niego, wydatki na nabycie jednej, czy dwóch stacji nie przekroczą 100 tys. USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Grupa Broker FM prognozuje w 2005 r. 20-proc wzrost zysku