Grupa Lotos wyda 11 mln zł na rozwój sieci tanich stacji paliw dla firm w 2006 r.

Internet Securities
24-01-2006, 14:48

Grupa Lotos SA zamierza rozwijać sieć Lotos Diesel Service (LDS), oferując średnio o 30 groszy taniej paliwa dla firm i instytucji, zapowiedział we wtorek prezes spółki Paweł Olechnowicz. W tym roku GL planuje wydać na rozwój tej sieci 11 mln zł.

Grupa Lotos SA zamierza rozwijać sieć Lotos Diesel Service (LDS), oferując średnio o 30 groszy taniej paliwa dla firm i instytucji, zapowiedział we wtorek prezes spółki Paweł Olechnowicz. W tym roku GL planuje wydać na rozwój tej sieci 11 mln zł.

„Po analizie rozwoju do tej pory tej sieci, zdecydowaliśmy się o dofinansowaniu jej kwotą 11 mln zł. Na koniec roku chcielibyśmy mieć około 300 jednostek działającej w ramach LDS. Główny nacisk położymy na rozbudowę sieci w Polsce południowej i centralnej” – powiedział na konferencji Olechnowicz.

Pod koniec 2005 roku na terenie całego kraju działały 192 LDS-y. Nakłady inwestycyjne spółka w tym okresie szacuje na ponad 10 mln zł. Z oferty LDS mogą korzystać m.in. firmy transportowo-spedycyjne, zakłady komunikacji miejskiej i międzymiastowej, firmy budowlane, drogowe i przemysłowe.

„Są to jednostki przenośne, więc koszt uruchomienia takiego punktu ulokowanego głównie u klienta wynosi około 150 tys. zł. To powoduje, że możemy taniej oferować paliwa i cena jest tam średnio o 30 groszy niższa niż w normalnej dystrybucji” – dodał prezes.

„Zastanawiamy się także nad kolejnymi kanałami dystrybucji, czyli na przykład nad obsługą sprzętu rolniczego. Chodzi nam m.in. o dostarczanie paliwa do centrów dystrybucyjnych, których jest stosunkowo dużo” – powiedział Olechnowicz.

Prezes powiedział także, że kolejnym krokiem w kierunku obniżenia cen paliw jest inwestycja GL w Czechowicach (dawniej rafineria Czechowice).

„W połowie 2007 roku w Czechowicach, Lotos rozpocznie produkcję estrów metylowych” – dodał prezes.

Koszt inwestycji oszacowano na 70-75 mln zł. Dzięki tej inwestycji na rynek ma trafić dodatkowo około 100 tys. ton biokomponentów wykorzystywanych do produkcji biopaliw.

Wraz z rosnącym popytem na olej napędowy GL będzie uruchamiać nowe instalacje, które od 2009 roku będą produkować rocznie o około 1,5 mln ton oleju więcej.

„Pod koniec roku powinien nastąpić ostateczny wybór firm, które będą realizowały ten projekt” – dodał Olechnowicz.

Lotos szacuje, że o ile produkcja oleju napędowego wzrośnie to produkcja benzyn utrzyma się na podobnym poziomie ze względu na spodziewany mniejszy wzrost konsumpcji tych paliw.

Obecnie GL produkuje i sprzedaje ok. 1,4 mln ton oleju rocznie, a popyt przewyższa podaż.

Po trzech kwartałach 2005 roku Grupa Lotos miała 522,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 368,2 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 6.691,9 mln zł wobec 5.430,6 mln zł.

Zgodnie z prognozą, skonsolidowany zysk netto w 2005 roku powinien osiągnąć wielkość około 644 mln zł przy przychodach na poziomie ponad 10 mld zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Grupa Lotos wyda 11 mln zł na rozwój sieci tanich stacji paliw dla firm w 2006 r.