GTC: korki na A1 w długie weekendy powinny być mniejsze

PAP
25-04-2016, 20:58

W tym roku korki na bramkach wjazdowych i zjazdowych na autostradzie A1 powinny być krótsze. Ma tak być m.in. dzięki rozbudowie placów poboru opłat w Nowej Wsi i Rusocinie i nowoczesnym terminalom płatniczym, które czas obsługi płatności kartami skróciły o 40 proc.

Anna Kordecka, rzecznik prasowy firmy Gdańsk Transport Company (GTC), która zarządza pomorskim odcinkiem autostrady A1 z Gdańska do Torunia poinformowała PAP, że za względu na nadchodzące długie weekendy majowe oraz wynikające z nich wzmożone natężenie ruchu i występowanie zatorów na bramkach wprowadzone zostały rozwiązania, które mają zwiększyć przepustowość. Podała, że "rozbudowane place poboru opłat zwiększyły przepustowość bramek zjazdowych w Nowej Wsi i Rusocinie o 300 pojazdów na godzinę. Przypomniała, że obecna przepustowość bramek w Rusocinie to 1,5 tys. pojazdów/h, a w Nowej Wsi 1,2 tys.

Kordecka dodała, że dzięki nowoczesnym terminalom płatniczym na wszystkich bramkach czas obsługi płatności kartami skrócił się o 40 proc.

"Od początku 2016 r. liczba kart flotowych, którymi można płacić za przejazd AmberOne Autostradą A1, wzrosła do sześciu, a płatność kartą flotową jest obecnie najszybszą formą płatności" - poinformowała Kordecka. Średni czas transakcji wynosi ok. 8 sek.

Podobnie jak w ub. roku, w okresach wzmożonego ruchu włączana będzie funkcja automatycznego wydawania biletów na wjeździe na autostradę; zwiększa to przepustowość bramek o 20-30 proc. A1 jest pierwszą autostradą w Polsce, stosującą to rozwiązanie.

O około 40-50 proc., tj. o dodatkowe 700 pojazdów na godzinę można zwiększyć przepustowość bramek zarówno w Nowej Wsi, jak i w Rusocinie poprzez wykorzystanie nowych bramek zjazdowych jako wjazdowe. Rzeczniczka podała, że np. w Nowej Wsi bramki wjazdowe przy wykorzystaniu wszystkich możliwych usprawnień mogą obsłużyć nawet ponad 2,1 tys. pojazdów na godzinę.

Zarządca pomorskiego odcinka A1 apeluje, aby w okresie wzmożonego ruchu przygotować odliczoną kwotę za przejazd. "Blisko 70 proc. transakcji to transakcje gotówkowe, a odliczona kwota jest drugim, zaraz po kartach flotowych, najszybszym sposobem płatności" - zaznacza.

Skrócone cenniki ze stawkami znajdują się na najbardziej popularnych placach poboru opłat (Rusocin, Nowa Wieś, Lubicz oraz Nowe Marzy), a pełne cenniki znajdują się na wszystkich MOPach. Koszt przejazdu można także obliczyć korzystając z aplikacji na smartfony lub stron internetowych.

W najbliższy piątek na bramkach wjazdowych w Rusocinie i Nowej Wsi rozdawane będą ulotki z informacjami o szacowanych godzinach, w jakich spodziewane jest wzmożone natężenie ruchu. Ulotki można również pobrać ze strony www.a1.com.pl oraz FB.

Podobnie jak w poprzednich latach, aktualne informacje drogowe z A1 można usłyszeć na antenie Radia Gdańsk oraz Radia PiK oraz znaleźć m.in. na stronie internetowej www.a1.com.pl.

Informacje o utrudnieniach pojawiają się także na wjazdach na autostradę na podajnikach do biletów oraz na znakach ustawionych wzdłuż drogi. Czynna jest też infolinia operatora (tel. 58 530 66 89).

Kordecka podała, że w ub. roku 30 kwietnia A1 przejechało 59 tys. pojazdów, a 3 maja - 48 tys. Obecnie średnio w ciągu doby przejeżdża nią ok. 40 tys. samochodów. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / GTC: korki na A1 w długie weekendy powinny być mniejsze