GUS: Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej spadł w I o 0,4 pkt

DI, ISB
opublikowano: 28-01-2008, 14:27

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej spadł w styczniu o 0,4 pkt do -4,9 pkt. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2007 oraz 2006 roku jest to wynik lepszy odpowiednio o 6,5 oraz o 8,3 pkt proc., wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) i Narodowy Bank Polski (NBP), opublikowanych przez GUS w poniedziałek.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej spadł o 0,3 pkt proc. m/m do -5,9 pkt i był wyższy odpowiednio o 7,5 pkt oraz o 11,2 pkt względem tego samego miesiąca rok i dwa lata wcześniej.

"Pogorszenie poziomu wskaźników ufności konsumenckiej w styczniu 2008 r. jest głównie wynikiem pogarszania się oczekiwanych zmian ogólnej sytuacji gospodarczej kraju, ocen dokonywania ważnych zakupów oraz obaw przed wzrostem poziomu bezrobocia oraz poprawy ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i możliwości zaoszczędzenia pieniędzy" - głosi komunikat.

Badania koniunktury konsumenckiej są prowadzone z częstotliwością miesięczną od stycznia 2004 roku przez GUS i NBP. Wskaźniki mogą przyjmować wartość od -100 do +100 pkt (wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie). Styczniowe badanie zostało przeprowadzone na próbie 1772 gospodarstw domowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, ISB

Polecane