GUS: bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wzrósł do -16,4 pkt w marcu

ISBNews
20-03-2015, 14:22

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) wzrósł o 0,2 pkt m/m w marcu i wyniósł -16,4 pkt (wzrost o 4,6 pkt r/r), wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) i Narodowy Bank Polski (NBP), opublikowanych przez GUS.

"Spośród składowych wskaźnika poprawiły się zwłaszcza oceny dotyczące obecnej i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 2,8 i 1,1 pkt proc.). Natomiast pogorszyły się opinie dotyczące możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów (spadek o 3,2 pkt proc.). W porównaniu do marca 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 4,6 pkt proc." - czytamy w komunikacie.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,2 pkt proc. proc. i ukształtował się na poziomie -19,5.

"Wzrost wartości wskaźnika był wynikiem polepszenia się ocen wszystkich jego składowych, a przede wszystkim ocen dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia i przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost odpowiednio o 4,5 i 2,9 pkt proc. proc.) oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 1,1 p. proc.). W marcu br. WWUK osiągnął wartość o 4,9 pkt proc. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2014 r."- czytamy również w komunikacie.

Od stycznia 2004 r. badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone  jest z częstotliwością miesięczną - jako badanie wspólne GUS i NBP. W marcu 2015 r. przeprowadzono 1 518 wywiadów w okresie 2–11 marca 2015 r. (w tym 144 metodą CATI).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / GUS: bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wzrósł do -16,4 pkt w marcu