GUS: ceny w listopadzie wzrosły o 2,5 proc.

PAP
opublikowano: 11-12-2017, 14:18
aktualizacja: 11-12-2017, 14:20

Ceny towarów i usług w listopadzie br. wzrosły o 2,5 proc. rok do roku i były wyższe o 0,5 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem, poinformował Główny Urząd Statystyczny w poniedziałkowym w komunikacie.

Zobacz więcej

fot. Marek Druś

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie 2017 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,5 proc. (w tym towarów – o 0,6 proc., a usług – o 0,1 proc.).

"W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie wyższe ceny żywności (o 1,1 proc.), jak również w zakresie transportu (o 1,6 proc.) oraz mieszkania (o 0,2 proc.), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,26 p. proc., 0,14 p. proc. i 0,06 p. proc. Niższe ceny odzieży i obuwia (o 0,3 proc.) oraz łączności (o 0,2 proc.) obniżyły ten wskaźnik po 0,01 p. proc." - poinformował GUS.

Jak podaje GUS wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 2,5 proc. (w tym usługi wzrosły – o 2,7 proc., a towary – o 2,5 proc.) i znalazł się na poziomie celu inflacyjnego określonego przez Radę Polityki Pieniężnej (2,5 proc.).

"Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na tym poziomie miały wyższe ceny żywności (o 6,5 proc.), w zakresie mieszkania (o 2,2 proc.) oraz transportu (o 2,3 proc.), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 1,43 p. proc., 0,57 p. proc. i 0,20 p. proc. Niższe ceny odzieży i obuwia (o 4,6 proc.) obniżyły ten wskaźnik o 0,26 p. proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / GUS: ceny w listopadzie wzrosły o 2,5 proc.