GUS: Koniunktura w handlu w listopadzie oceniana negatywnie

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 22-11-2005, 16:40

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym w listopadzie oceniany jest negatywnie (minus 5), choć lepiej niż w październiku (minus 6) - poinformował we wtorek Główny Urząd Statystyczny.

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym w listopadzie oceniany jest negatywnie (minus 5), choć lepiej niż w październiku (minus 6) - poinformował we wtorek Główny Urząd Statystyczny.

"Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym oceniany jest w listopadzie negatywnie, choć nieco lepiej niż w październiku i w analogicznym miesiącu ostatnich sześciu lat. Na sytuację tę wpływają mniejsze niż przed miesiącem ograniczenia bieżącej sprzedaży przy utrzymaniu prognoz sprzed miesiąca w tym zakresie. Zarówno oceny bieżące, jak i prognozy dotyczące sytuacji finansowej są bardziej pesymistyczne niż w październiku" - podał GUS w komunikacie.

GUS poinformował, że wśród badanych przedsiębiorstw 17 proc. sygnalizuje poprawę koniunktury, a 22 proc. - jej pogorszenie (w październiku odpowiednio 17 proc. i 23 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Mimo, że ograniczenia bieżącej sprzedaży są nieznacznie mniejsze niż w październiku, oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstw są bardziej pesymistyczne niż przed miesiącem. Negatywne prognozy przyszłej sprzedaży są zbliżone do przewidywań sprzed miesiąca" - napisali eksperci GUS.

Z raportu GUS wynika, że przedsiębiorcy przewidują, iż trudności w regulowaniu zobowiązań finansowych mogą być większe niż oczekiwali w ubiegłym miesiącu. Jak głosi komunikat GUS, utrzymuje się nadmiar zapasów towarów, co powoduje, że przyszłe zamówienia na towary mogą być ograniczane w nieco większym stopniu niż w październiku.

"Ceny w najbliższych trzech miesiącach mogą rosnąć nieco szybciej niż prognozy sprzed miesiąca. Skala zwolnień pracowników może być nieznacznie większa od przewidywań z października" - poinformował GUS.

Z badań wynika, że pozytywnie oceniają koniunkturę jedynie przedsiębiorcy z branży: meble, rtv, agd - wskaźnik koniunktury kształtuje się na poziomie plus 2 (plus 8 w październiku).

"Najbardziej pesymistyczny wskaźnik koniunktury notuje się dla branży: włókno, odzież, obuwie - minus 26 (minus 18 przed miesiącem). Wskaźnik koniunktury dla branży żywnościowej i pojazdów mechanicznych wynosi minus 8 (odpowiednio dla obu branż - minus 9 i minus 7 w październiku)" - podał GUS.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane