Czytasz dzięki

GUS o koniunkturze w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach w VIII

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 22-08-2005, 16:54

W sierpniu ogólna ocena koniunktury w przetwórstwie przemysłowym jest optymistyczna, nieco lepsza niż w lipcu, choć gorsza niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku - podał Główny Urząd Statystyczny (GUS) w poniedziałkowym komunikacie.

W sierpniu ogólna ocena koniunktury w przetwórstwie przemysłowym jest optymistyczna, nieco lepsza niż w lipcu, choć gorsza niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku - podał Główny Urząd Statystyczny (GUS) w poniedziałkowym komunikacie.

    Na poprawę koniunktury złożyły się korzystne przewidywania dotyczące przyszłego portfela zamówień oraz produkcji.  "Oceny bieżącej sytuacji w tych zakresach są natomiast gorsze niż przed miesiącem. Utrzymuje się niezadowalająca sytuacja finansowa przedsiębiorstw, natomiast przewidywania w tym zakresie na najbliższe miesiące charakteryzują się nieznacznym optymizmem" - czytamy w komunikacie.

    Również ogólna koniunktura w budownictwie oceniana jest w sierpniu nadal korzystnie, bardziej optymistycznie niż w lipcu i lepiej niż w analogicznym miesiącu ostatnich czterech lat.  "Na sytuację tę wpływają lepsze niż w ubiegłym miesiącu, pozytywne oceny bieżącego portfela zamówień, produkcji budowlano-montażowej i sytuacji finansowej przedsiębiorstw. Utrzymują się optymistyczne oceny przyszłej koniunktury w budownictwie" - wyjaśnił GUS.

    Według danych GUS, ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym oceniany jest w sierpniu nadal negatywnie, na poziomie z lipca, ale lepiej niż w analogicznym miesiącu ostatnich pięciu lat. Na sytuację tę wpływają gorsze niż przed miesiącem oceny bieżącej sprzedaży i mniej pesymistyczne niż w ubiegłym miesiącu oczekiwania przyszłej sprzedaży towarów. Bieżąca i przyszła sytuacja finansowa przedsiębiorstw jest oceniana nadal negatywnie.

    Spośród badanych grup jednostek usługowych, najkorzystniejsze oceny koniunktury sygnalizują w sierpniu podmioty działające w sektorze pośrednictwa finansowego. Pozytywnie, choć na dużo niższym poziomie, oceniają koniunkturę dyrektorzy hoteli i restauracji, pozostałe sektory działalności usługowej - komunalnej, społecznej i indywidualnej oraz edukacji. Negatywne oceny klimatu koniunktury formułują tylko jednostki z sekcji: ochrona zdrowia i opieki społecznej.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane