GUS: spadł bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej

ISBNews
opublikowano: 24-09-2015, 14:14

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) spadł o 2 pkt proc. m/m we wrześniu i wyniósł -9,9 pkt (i wzrósł o 4,3 pkt proc. r/r), wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) i Narodowy Bank Polski (NBP), opublikowanych przez GUS.

"Spadek wartości został odnotowany dla większości składowych wskaźnika – zwłaszcza dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 7,7 pkt proc.). Poprawę odnotowano jedynie dla oceny możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 4,3 pkt proc.)." - czytamy w komunikacie.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 2,1 pkt proc. i ukształtował się na poziomie -15,3 pkt (i był wyższy o 5,3 pkt proc. niż przed rokiem).

"Również dla WWUK wystąpił spadek wartości większości składowych – największy w przypadku oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 7,7 pkt proc.). Poprawiły się natomiast przewidywania dotyczące możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost o 3,1 pkt proc.)". - czytamy również w komunikacie.

Od stycznia 2004 r. badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone  jest z częstotliwością miesięczną - jako badanie wspólne GUS i NBP. W tym miesiącu przeprowadzono 1 345 wywiadów w okresie 3-12 lipca 2015 r. (w tym 93 metodą CATI).

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane