GUS: Wskaźnik koniunktury spadł w większości branż usługowych w grudniu

DI, ISB
opublikowano: 21-12-2007, 10:54

Wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w większości branż w sektorze usług spadł w grudniu w porównaniu z poprzednim miesiącem, podał w piątek Główny Urząd Statystyczny (GUS). Największy optymizm panuje w  branży "pośrednictwo finansowe".

W sekcji "pośrednictwo finansowe" wskaźnik wynosi plus 57 wobec 61 przed miesiącem, a poprawę koniunktury sygnalizuje 58% badanych przedsiębiorstw (61% w poprzednim miesiącu), jej pogorszenie - 1% (0% przed miesiącem). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Na niewielkie pogorszenie ocen koniunktury wpływają mniej korzystne niż przed miesiącem oceny przyszłego popytu oraz sprzedaży, a w konsekwencji i przyszłej sytuacji finansowej. Odnotowuje się wzrost bieżącego popytu oraz sprzedaży na poziomie z listopada" - głosi komunikat.

"Dyrektorzy firm sygnalizują wzrost zarówno bieżących jak i przyszłych cen usług. Nadal przewidywany jest wzrost zatrudnienia" - czytamy dalej.

W sekcji "transport, gospodarka magazynowa i łączność" wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury kształtuje się na poziomie plus 16 (w listopadzie plus 17). Poprawę koniunktury odnotowuje 26% badanych firm, a jej pogorszenie - 10% (w listopadzie odpowiednio 26% i 9%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Oczekuje się, że w najbliższych trzech miesiącach zarówno popyt na tego typu usługi jak i ich sprzedaż będą rosnąć. W najbliższych miesiącach sytuacja finansowa będzie się poprawiać, choć wolniej niż przewidywano w listopadzie" - głosi komunikat.

W sekcji "obsługa nieruchomości, wynajem, nauka i usługi związane z prowadzeniem działalności gospodarczej" wskaźnik wynosi plus 16 wobec plus 17 w listopadzie, zaś poprawę koniunktury sygnalizuje 23% badanych firm, a jej pogorszenie - 7% (w listopadzie odpowiednio 23% i 6%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Oceny zarówno bieżącego jak i prognozowanego popytu, sprzedaży oraz sytuacji finansowej są optymistyczne, zbliżone do formułowanych przed miesiącem" - głosi komunikat.

W sekcji "transport, gospodarka magazynowa i łączność" wskaźnik wyniosi plus 16 (w listopadzie
plus 17). Poprawę koniunktury odnotowuje 26% badanych firm, a jej pogorszenie - 10%
(w listopadzie odpowiednio 26% i 9%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Oczekuje się, że w najbliższych trzech miesiącach zarówno popyt na tego typu usługi jak i ich sprzedaż będą rosnąć. W najbliższych miesiącach sytuacja finansowa będzie się poprawiać, choć wolniej niż przewidywano w listopadzie" - głosi komunikat.

W sekcji "hotele i restauracje" wskaźnik kształtuje się na poziomie plus 7 (w listopadzie plus 11). Poprawę koniunktury odnotowuje 21% badanych firm, a jej pogorszenie - 14% (w listopadzie odpowiednio 23% i 12%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Utrzymuje się wzrost bieżącej i - niewielki - przyszłej sprzedaży. Sytuacja finansowa oceniana jest optymistycznie, choć ostrożniej niż w listopadzie" - głosi komunikat. (

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, ISB

Polecane