GUS: wzrósł bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej

ISBnews
opublikowano: 19-09-2014, 14:09

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) wzrósł o 5,3 pkt m/m we wrześniu br. i wyniósł -14,2 pkt (i wzrósł o 10,1 pkt r/r), wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) i Narodowy Bank Polski (NBP), opublikowanych przez GUS. Tym samym wartość wskaźnika osiągnęła najwyższą wartość od lipca 2010 r.

"Największy wpływ na wzrost BWUK miały głównie oceny dotyczące przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 7,0 i 6,9 pkt proc.) oraz obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 5,9 pkt proc.)" - czytamy w komunikacie.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 4,4 pkt proc. m/m i wyniósł -20,6 pkt (i był wyższy o 10,4 pkt niż rok wcześniej), poinformował Urząd.

"Wśród składowych wskaźnika najbardziej poprawiła się ocena przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 7,0 pkt proc.). Dla pozostałych składowych odnotowano wzrosty wartości w granicach od 2,8 do 4,5 pkt proc" - czytamy dalej w materiale.

Od stycznia 2004 r. badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone  jest z częstotliwością miesięczną - jako badanie wspólne GUS i NBP. We wrześniu 2014 r. przeprowadzono 1536 wywiadów (w tym 136 wywiadów metodą CATI).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu