GUS: wzrósł bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej

ISBNews
opublikowano: 20-04-2016, 14:08

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) wzrósł o 4,6 pkt proc. m/m w kwietniu br. i wyniósł -4,7 pkt (i wzrósł o 6,2 pkt proc. r/r), wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) i Narodowy Bank Polski (NBP), opublikowanych przez GUS.

 

"Spośród składowych wskaźnika, największy wzrost odnotowano dla ocen dotyczących przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 7,6 i 5,5 pkt proc.). Oceny dotyczące obecnego dokonywania ważnych zakupów wzrosły o 4,1 pkt proc., a odnoszące się do przyszłej i obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego odpowiednio o  3,9 i 1,9 pkt proc." - czytamy w komunikacie.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 4,3 pkt proc. i ukształtował się na poziomie -7,2 pkt (i był wyższy o 7 pkt proc. niż przed rokiem).

"Wśród składowych wskaźnika, najbardziej poprawiły się oceny dotyczące przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 7,6 pkt proc.), a w dalszej kolejności przyszłego oszczędzania pieniędzy, przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i przyszłego poziomu bezrobocia (wzrosty odpowiednio o 4,4; 3,9 i 1,4 pkt proc.)." - czytamy również w komunikacie.

Od stycznia 2004 r. badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone  jest z częstotliwością miesięczną - jako badanie wspólne GUS i NBP. W tym miesiącu przeprowadzono 1 484 wywiadów w okresie 4-13 kwietnia 2016 r. (w tym 91 metodą CATI).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu