Gwiazda sagi Lucasa blednie

AR
07-02-2018, 22:00

"Gwiezdne Wojny" to żyła złota dla wielu firm. Jedną z nich jest Hasbro. Imperium zabawkowego giganta zatrzęsło się jednak w posadach, gdy ogłosiło zaskakująco niską sprzedaż w poprzednim kwartale (o wynikach spółki poinformował m.in. „Reuters”).

Zobacz więcej

Fot. Bloomberg

To m.in. pokłosie bankructwa Toys‘R’Us, sieci detalicznych sklepów z zabawkami, które odbiło się czkawką na całej branży, w tym na największym konkurencie Hasbro, czyli Mattelu, ale też efekt spadku popularności zabawek nawiązujących do „Gwiezdnych wojen” — tłumaczą eksperci. Hasbro nabyło prawa do ich produkcji na zasadzie franczyzy. Zysk netto ze sprzedaży produktów Hasbro pod zewnętrzną marką, w tym zabawek przedstawiających bohaterów słynnej serii filmów science fiction, spadł o 21 proc. — do 342,9 mln USD. Sprzedaż zabawek przedstawiających bohaterów popularnych filmów lub gier, bazując na popycie kolejnych pokoleń ich fanów, to jedna ze strategii Hasbro. Oprócz „Gwiezdnych wojen” spółka oferuje np. zabawki z postaciami z filmu „The Avengers”. Najbardziej znana jest jednak z produkcji bajki telewizyjnej oraz zabawek „My Little Pony”. Po ogłoszeniu słabych wyników notowania giełdowe Hasbro spadły o 3,2 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Gwiazda sagi Lucasa blednie