Handelsblatt szuka nisz

MB
25-09-2007, 00:00

Niemiecka grupa medialna znowu wybrała się na zakupy do Polski. I zdobyła 51 proc. udziałów w Wydawnictwie Gospodarczym.

Niemiecka grupa medialna znowu wybrała się na zakupy do Polski. I zdobyła 51 proc. udziałów w Wydawnictwie Gospodarczym.

Verlagsgruppe Handelsblatt coraz śmielej inwestuje w Polsce. W czerwcu 2006 r. kupił 70 proc. portalu finansowego Money.pl. W lipcu 2007 r. Lebensmittel Praxis Verlag (LPV), przedsiębiorstwo należące do niemieckiej grupy, nabyło 51 proc. Wydawnictwa Gospodarczego wydającego miesięcznik „Wiadomości Handlowe” (60 tys. egz.). Koszty transakcji nie są znane.

— Chcemy, by lista naszych produktów ciągle się wydłużała. Obok odnoszących sukcesy niemieckich magazynów wydajemy w Austrii czasopismo „Regal”. Powiązane jest ono z fachowymi tytułami w Czechach i Bułgarii. W Polsce jest jeszcze kilka niezapełnionych nisz. Mam tu na myśli takie obszary jak B2B (business to business) i oferty online — mówi Tobias Schulz-Isenbeck, dyrektor zarządzający Verlagsgruppe Handelsblatt.

Wiadomo, że niemiecką grupę interesuje też m.in. organizowanie imprez towarzyszących i eventów w Polsce.

— To dlatego, że czytelników traktujemy przede wszystkim jako biznesmenów — mówi Eckhard Lenz, dyrektor zarządzający LPV.

Te plany wpisują się w działalność prowadzoną przez „Wiadomości Handlowe”, które oprócz porad z zakresu finansów, aranżacji i wyposażania placówek handlowych organizują też konferencje.

Niemieckie przedsiębiorstwo należy do grupy wydawniczej Holtzbrinck. Drukują m.in. „Die Zeit” jeden z najbardziej opiniotwórczych tygodników.

Ich przychody w 2006 r. wyniosły łącznie 195 mln EUR. Wydawnictwo Gospodarcze zatrudnia kilkanaście osób.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Handelsblatt szuka nisz