Helio podwyższa ceny

GRA
05-02-2009, 00:00

Dystrybutor bakalii chwali się, że w okresie bożonarodzeniowym osiągnął rekordowe wyniki. W tym kwartale pomogą mu podwyżki cen.

Dystrybutor bakalii chwali się, że w okresie bożonarodzeniowym osiągnął rekordowe wyniki. W tym kwartale pomogą mu podwyżki cen.

W okresie październik-grudzień, który dla branży bakaliowej jest okresem żniw, Helio osiągnęło 36,87 mln zł sprzedaży, co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem. Lepsza sprzedaż przełożyła się na wyższy zysk — na poziomie netto wyniósł 4,67 mln zł (wzrost o 36 proc.).

— To najbardziej zyskowny kwartał w historii naszej spółki — mówi Leszek Wąsowicz, prezes i największy akcjonariusz Helio.

Trwający obecnie kwartał też zapowiada się dobrze.

— Wielkanoc przypada w tym roku w środku kwietnia, więc znaczna część przedświątecznej sprzedaży zrealizowana zostanie do końca marca — przewiduje Leszek Wąsowicz.

Tymczasem Helio, jako importer surowca, boryka się z problemem słabnącego złotego. Ale radzi sobie, głównie za pomocą podwyżki cen.

— Chcemy utrzymać nasze marże na niezmienionym poziomie. Jeśli dolar drożeje o 20-30 proc., to podobnej skali mogą być podwyżki cen naszych produktów. Tak samo robią nasi konkurenci — wyjaśnia Leszek Wąsowicz.

Helio szykuje się też do inwestycji. Za 15 mln zł chce wybudować zakład.

— Do końca tygodnia planujemy wybrać wykonawcę tego projektu — zapowiada prezes.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Helio podwyższa ceny