Hellmann's vs Just Mayo

13-11-2014, 00:00

Zdaniem światowego giganta spożywczego, sos, który nie zawiera jajek, nie może być nazywany majonezem. Za produkcją Just Mayo (Tylko majonez) stoi szybko rosnąca kalifornijska spółka z branży spożywczej Hampton Creek, w której finansowanie włączył się ostatnio m.in. Bill Gates. Unilever zarzuca jej, że próbuje podczepiać się pod sukces sprzedażowy tradycyjnych majonezów, a stosowane przez nią nazwa i logo (pęd wyrastający z jaja) wprowadzają konsumentów w błąd, przez co „spółka Unilever ponosi znaczące straty”. Unilever stosuje definicje z ery „konia i powozu”, a takie przestarzałe myślenie nie pomoże wyżywić świata i nie wzmocni naszej planety — odpowiadają na pozew przedstawiciele Hampton Creek. Definicję majonezu, którą w swoich zarzutach stosuje producent Hellmanns’a, potwierdza jednak amerykański urząd ds. żywności: według niego, by sos mógł nazywać się majonezem, musi zawierać przynajmniej domieszkę żółtek kurzych jaj. Tymczasem Just Mayo zawiera białka z grochu, olej rzepakowy, ocet i sok z cytryny. To znana w środowisku wegan receptura na majonez bez jaj. Majonezy tego typu były na rynku już od kilku lat, lecz spór wywołało dopiero logo i nazwa zastosowana w Just Mayo. [AD]

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Hellmann's vs Just Mayo