Henkel Polska ma nadzieję przekroczyć w tym roku 1 mld zł

Anna Bytniewska
18-08-2003, 00:00

Henkel, mimo trudnej sytuacji rynkowej w Polsce, liczy na dalszy wzrost obrotów — mogą one wynieść w tym roku 1 mld zł. Zmiana upodobań klientów wymusza też zmianę strategii rynkowej producenta kosmetyków i chemii budowlanej.

Rynek kosmetyków i chemii użytkowej jest rynkiem kapryśnym i zależy przede wszystkim od upodobań klientów. Nawet najwięksi gracze muszą na nie natychmiast reagować, by ocalić wyniki.

W 2002 r. Henkel uzyskał w Polsce przychody rzędu 953 mln zł. Obecnie poprawienie tego wyniku nie będzie jednak łatwe. Choćby dlatego, że rynek detergentów zmniejszył się ostatnio o 10 proc. pod względem wartości. Podobnie z roku na rok maleje też zapotrzebowanie na artykuły chemii budowlanej.

— Dużym wyzwaniem jest dla nas zła sytuacja w budownictwie oraz to, że jesteśmy jedną z firm liczących swoje obroty w euro. Spadek wartości złotego wobec europejskiej waluty niekorzystnie wpływa na nasze wyniki — mówi Bernd Wasserrab, dyrektor generalny Henkel Polska.

Mimo to Henkel zamierza zwiększyć swój udział na polskim rynku.

— Przede wszystkim chcemy zaoferować naszym klientom nowe linie produktów oraz ulepszać te, które już są w sprzedaży. Walka o rynek toczy się codziennie — podkreśla Bernd Wasserrab.

Wiadomo już, że Henkel Polska przygotowuje projekt wejścia w nowy obszar produktowy w segmencie kosmetyków. Koncern ma też projekty dotyczące wzmocnienia udziału w rynku chemii budowlanej.

— Na razie nie mogę ujawnić szczegółów naszych planów — mówi Bernd Wasserrab.

Faktem jest natomiast, że Henkel Polska obecnie liczy każdą złotówkę.

— Optymalizujemy koszty. Przedsięwzięcia, które prowadzimy, to przede wszystkim prace modernizacyjne i inwestycje proekologiczne. Nie zamierzamy rozbudowywać zakładów. Ale też nie będziemy ograniczać zatrudnienia ani produkcji. Najgorsze już za nami, a firma jest dochodowa — podkreśla Bernd Wasserrab.

Spółka natomiast stopniowo reorganizuje działalność handlową. Chce skoncentrować się na współpracy z międzynarodowymi i lokalnymi sieciami handlowymi. Do tego ma być dostosowane zatrudnienie wewnątrz firmy. Zwolnień jednak nie będzie — tylko przesunięcia.

Dla firmy Henkel Polska jest obok Rosji największym rynkiem w Europie Środkowej i Wschodniej.

— W 2002 r. sprzedaż w Polsce stanowiła 25 proc. naszych obrotów w tym regionie — podkreśla Bernd Wasserrab.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bytniewska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Henkel Polska ma nadzieję przekroczyć w tym roku 1 mld zł