Henkel pozbywa się 200 marek

MD, BLOOMBERG
26-08-2011, 00:00

Niemiecki koncern chemiczny planuje sprzedaż lub likwidację nawet 200 marek produktów. Chce skoncentrować działania na najlepszych.

— W ostatnich trzech latach pozbyliśmy się 600 marek. Prawdopodobnie zrobimy to jeszcze ze 100 lub 200 — powiedział prezes Kasper Rorsted.

Henkel generuje 90 proc. sprzedaży w segmencie dóbr szybko zbywalnych z zaledwie 10 marek. Koncern, który połowę przychodów osiąga ze sprzedaży klejów przemysłowych, planuje ekspansję w Chinach. Chce tam wybudować największą na świecie fabrykę. W 2015 r. Chiny staną się drugim rynkiem spółki założonej w 1876 r. przez Fritza Henkela.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD, BLOOMBERG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Henkel pozbywa się 200 marek