Henkel szybko się rozkręca

Anna Bytniewska
opublikowano: 08-12-2006, 00:00

Niemiecki koncern nie narzeka. A skoro biznes się kręci, trzeba inwestować.

Niemiecki koncern, korzystając z koniunktury na rynku, inwestuje w rozbudowę mocy produkcyjnych. Nic dziwnego — we wszystkich czterech segmentach rynku: kosmetyków, chemii budowlanej, środków piorących i czystości oraz technologii grupa zanotowała wzrost sprzedaży. W tym roku nakłady Henkel Polska pochłoną 18 mln zł.

Główny dostawca

Spółka, która ma sześć zakładów i zatrudnia 1100 osób, rozpoczęła również dodatkowo realizację dwóch projektów: w Raciborzu i Bielsku-Białej.

— Raciborska fabryka podwoi produkcję komponentów do wytwarzania detergentów proszkowych i stanie się głównym dostawcą dla regionu Europy Środkowej i Wschodniej za wyjątkiem Rosji — mówi Janusz Gołębiowski, prezes Henkel Polska.

Realizacja inwestycji powinna zakończyć się na przełomie III — IV kwartału 2007 r. i pochłonie 17,5 mln zł.

Wiosną przyszłego roku podwoi także produkcję Centrum Impregnacji Próżniowej w Bielsku-Białej. Wytwarzane są tam preparaty do uszczelniania powierzchni metalowych elementów dla motoryzacji. Przedsięwzięcie pochłonie 5 mln zł. Produkcja fabryki w 92 proc. realizowana jest dla zakładów Fiat-GM Powertrain.

Ach, te kursy

Przedstawiciele zarządu Henkel Polska twierdzą, że 2006 r. był dla spółki udany. Po 11 miesiącach roku polski oddział koncernu ma 10- -procentowy skok wartości sprzedaży nominowany w złotych, w porównaniu z podobnym okresem roku ubiegłego. Różnice kursowe dają jednak o sobie znać.

— Obroty Henkel Polska po jedenastu miesiącach 2006 r. nominowane w euro wzrosły dodatkowo o 3,8 pkt proc. — podkreśla Janusz Gołębiewski, prezes Henkel Polska.

Szczegółowe dane dotyczące wyników za 2006 r. zarząd spółki przedstawi dopiero w pierwszym kwartale 2007 r. W 2005 r. Henkel Polska miał ponad 1,152 mld zł sprzedaży. Wynik netto wyniósł natomiast 103 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bytniewska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu