Herman pisze plan ratunkowy i tnie prognozy

GRA
opublikowano: 09-09-2008, 00:00

Zakłady mięsne szykują obniżkę prognoz, ale dopiero pod koniec września. Przy tej okazji zarząd przedstawi plan naprawczy.

Zakłady mięsne szykują obniżkę prognoz, ale dopiero pod koniec września. Przy tej okazji zarząd przedstawi plan naprawczy.

Herman mocno cierpi z powodu niekorzystnych trendów na mięsnym rynku.

— Ceny wieprzowiny poszły znacząco w górę, podobnie jak ceny osłonek naturalnych, np. jelit czy przypraw. Odczuwamy to tym mocniej, że nie mamy własnej chłodni, więc musimy robić zakupy na bieżąco. Na dodatek rosnących kosztów nie da się przerzucić bezpośrednio na klienta — wyjaśnia Teresa Pietrzyk, wiceprezes Zakładów Mięsnych Herman.

Widać to w wynikach firmy. Po półroczu ma już 1,86 mln zł straty netto przy 24,7 mln zł przychodów. To oznacza, że roczne prognozy, mówiące o 69,5 mln zł przychodów i 0,6 mln zł czystego zysku, mogą być zagrożone.

— Zamierzamy skorygować prognozy, ale zrobimy to dopiero przy okazji publikacji zaudytowanego raportu rocznego, czyli 30 września — mówi Tadeusz Frączek, prezes ZM Herman.

Nie ujawnia jednak, jaka może być skala korekty. Nie chce też na razie przewidywać, czy spółka ma jeszcze szanse wyjść w tym roku na plus.

— Mogę jedynie powiedzieć, że przy okazji korekty szacunków przedstawimy schemat planu naprawczego — zapowiada Tadeusz Frączek.

Na razie ujawnia tylko jego ogólne zarysy.

— Głównym elementem planu, który już zresztą zaczęliśmy wdrażać, jest intensywne ograniczanie kosztów we wszystkich obszarach — twierdzi Tadeusz Frączek.

To oznacza, że spółka weryfikuje umowy z dostawcami i odbiorcami (m.in. z dużymi sieciami handlowymi). Przygląda się też sieci własnych sklepów, która liczy około 50 placówek.

— Będziemy zamykać nierentowne sklepy i otwierać nowe w lepszych miejscach — zapowiada prezes.

Poza tym Herman szuka nowych rynków zbytu i uruchamia dystrybucję towarów w województwach, w których do tej pory nie był obecny. Zamierza też lepiej dbać o segment produktów z wyższej półki, w którym może osiągać wyższe marże.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy