Higiena środowiska

Jan Misiak
opublikowano: 24-03-2010, 00:00

Globalne ocieplenie budzi duże zainteresowanie mediów i opinii publicznej — oraz równie wielkie emocje. Jest to całkowicie zrozumiałe, bowiem dotyczy bezpośrednio przyszłości naszych dzieci. Zdecydowana większość z nas docenia znaczenie postaw proekologicznych i uważa za słuszne międzynarodowe starania w kierunku ochrony przyrody i klimatu. Wygląda to dużo gorzej, gdy chodzi o codzienny styl życia.

Stałe przypominanie o ekologii jest rolą nie tylko państwa oraz mediów. To wielkie pole do popisu dla biznesu. Na szczęście coraz więcej przedsiębiorców, również w Polsce, dostrzega korzyści z budowania wizerunku opartego na działaniach proekologicznych. Już nie wystarczy, że firma nadaje sygnał: działamy tak, by nie szkodzić środowisku. Potrzebą chwili staje się zachęcanie do podobnych postaw biznesowego otoczenia, a także klientów.

Dzięki akcjom informacyjnym wspieranym i organizowanym przez biznes można skutecznie pokazać, że dbanie o środowisko nie wiąże się z ogromnymi kosztami i wyrzeczeniami. Co więcej — że może być korzystne dla każdego. Chodzi tu m.in. o promocję higieny środowiskowej, czyli np. o sortowanie odpadów, oraz o dokonywanie świadomych wyborów konsumenckich, minimalizujących problemy środowiska. Podejmowanie zaś przez świat nauki współpracy z biznesem przy projektach z obszaru edukacji ekologicznej przynosi wyjątkowo dobre efekty.

Jan Misiak

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jan Misiak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy