Hino z Volkswagenem będą współpracować przy ciężarówkach i autobusach

aktualizacja: 12-04-2018, 10:47

Japoński producent ciężarówek Hino Motors i niemiecki Volkswagen Truck & Bus zgodzili się na zawiązanie strategicznego sojuszu pozwalającego na lepszą konkurencję w branży pojazdów użytkowych, która przechodzi transformację ze względu na rosnące zapotrzebowanie na pojazdy o niższej emisji i możliwości zautomatyzowanej jazdy, donosi Reuters.

Dwóch producentów samochodów ciężarowych poinformowało, że rozważa współpracę w takich dziedzinach, jak silniki diesla i silniki hybrydowe z napędem benzynowym, technologie łączności i autonomicznego kierowania, a ich łączna produkcja mogłaby przynieść korzyści skali w zakresie badań i rozwoju, a także zamówień.

Możemy połączyć siły i wydawać pieniądze na badania i rozwój tylko raz, a nie dwa lub trzy razy -  powiedział dyrektor generalny Volkswagen Truck & Bus, Andreas Renschler. Dodał, że obie firmy widzą potencjał, pozwalający zaoszczędzić ich budżety, połączyć zasoby, aby szybciej wprowadzać produkty na rynek, niż miałoby to miejsce w przypadku odrębnej działalności.

Obie firmy stwierdziły, że partnerstwo nie zmieni ich stosunków z firmami macierzystymi - Toyota Motor jest większościowym właścicielem Hino, natomiast Volkswagen Truck & Bus jest oddziałem Volkswagen AG.

Zgodnie z zapowiedziami, Volkswagen ma zamiar wprowadzić na giełdę swój dział ciężarówek i autobusów w pierwszym kwartale przyszłego roku, co związane jest z planami szerszej restrukturyzacji w celu zwiększenia efektywności.

Hino sprzedaje około 70 proc. swoich samochodów ciężarowych w Japonii i pozostałych częściach Azji, gdzie dominuje na rynku dużych pojazdów użytkowych. Firma rozwija też działalność operacyjną w Afryce i Ameryce Północnej.

Natomiast działalność Volkswagen Truck & Bus obejmuje firmę MAN Truck and Bus Company, która dostarcza pojazdy użytkowe w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Ameryce Łacińskiej, a także szwedzką firmę Scania, która produkuje dalekobieżne ciężarówki i autobusy głównie na rynek europejski, ale zwiększa swoją obecność w Azji.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Hino z Volkswagenem będą współpracować przy ciężarówkach i autobusach