Historyczny zwrot PGNiG

DI
01-03-2016, 16:07

Największa polska spółka naftowo-gazowa, znana jako sponsor reprezentacji szczypiornistów, zatroszczy się teraz o pamięć o żołnierzach niezłomnych i politykę historyczną rządu.

Wczoraj w Warszawie odbyła się prapremiera filmu Jerzego Zalewskiego pt. "Historia Roja" - pierwszej polskiej produkcji fabularnej o żołnierzach niezłomnych. Film opowiada historię Mieczysława Dziemieszkiewicza, pseudonim "Rój" - żołnierza Narodowych Sił Zbrojnych i Narodowego Zjednoczenia Wojskowego, działacza antykomunistycznego podziemia. PGNiG wsparło finansowo ostatni etap trwającej 6 lat produkcji, w której udział wzięło 80 aktorów, 40 kaskaderów, 200 rekonstruktorów i 1000 statystów. Realizacja pochłonęła 10 mln zł. 

Zobacz więcej

Marek Wiśniewski

- Oglądając film po raz pierwszy, wzruszyłem się - mówi Krzysztof Zalewski, odtwórca roli tytułowego bohatera. 

PGNiG nie zdradza jaki wkład do filmowego budżetu miała spółka skarbu państwa.

Film "Historia Roja" trafi na ekrany kin w całej Polsce 4 marca, ale już można spodziewać się kolejnych produkcji o żołnierzach niezłomnych, tym razem realizowanych przez TVP. Będą to dwa wysokobudżetowe seriale, zapowiedział wczoraj Krzysztof Karwowski, wicedyrektor TVP podczas konferencji zorganizowanej przez PGNiG. Szczegóły ma ogłosić dzisiaj Jacek Kurski, prezes TVP (PGNiG również zaangażowała się w ich realizację). 

Podczas konferencji miała miejsce premiera nowego spotu społecznego spółki gazowej pt. ""Rozgrzejmy polskie serca", w którym obok żyjących do dzisiaj kombatantów z szeregów żołnierzy niezłomnych wystąpili polscy szczypiorniści. 

"Nie musisz wygrać, ale musisz walczyć. Z orzełkiem na piersi zawsze walczysz do końca. Tacy jesteśmy" - mówią na zmianę bohaterzy krótkiego filmiku. 

- PGNiG to firma, która chce się utożsamiać z wartościami ważnymi dla każdego Polaka, takimi jak patriotyzm - powiedział wiceprezes PGNiG Janusz Kowalski.

Spółka i jej fundacja będą odtąd wspierać politykę historyczną rządu. 

- Mamy w planach wile projektów skierowanych ku historii i żołnierzom wyklętym. Interesują nas historie ludzkie i historie lokalne, które pomogą nam budować naszą polską tożsamość na dobrych wzorcach i postawach - mówi Tymoteusz Pruchnik, prezes Fundacji PGNiG. 

Wśród tych planów jest m.in. wsparcie dla kolejnych produkcji filmów historycznych. 

- Poinformujemy o tym jeszcze w tym roku. Poza tym, pomożemy m.in. w realizacji audycji o żołnierzach wyklętych w radiowej Jedynce. Objęliśmy patronat nad dwoma projektami książkowymi, będą to książki o historii. A 2 marca, w Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych, odbędzie się koncert "Niezłomni - Honor", którego jesteśmy sponsorem - wymienia Tymoteusz Pruchnik, prezes Fundacji PGNiG. 

PGNiG zostało również partnerem dodatku o żołnierzach niezłomnych w tygodniku "wSieci". 

 

 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Historyczny zwrot PGNiG