Czytasz dzięki

Hiszpania: rodzina musi wydać na maski więcej niż na prąd

  • PAP
opublikowano: 28-07-2020, 20:39

Madryckie stowarzyszenie konsumentów OCU przeprowadziło analizę cen masek, z której wynika, że przeciętna rodzina w Hiszpanii musi wydać w ciągu miesiąca więcej na zakup masek ochronnych niż na elektryczność.

Cytująca szacunki OCU “La Vanguardia” przypomina, że od czwartku wejdzie w życie na terenie wspólnoty autonomicznej Madrytu nakaz noszenia masek w przestrzeni publicznej. Odnotowuje, że wśród 17 hiszpańskich wspólnot tylko władze Wysp Kanaryjskich nie zdecydowały się jeszcze na taki krok.

Koronawirus 2019-nCoV, maseczka chirurgiczna
Zobacz więcej

Koronawirus 2019-nCoV, maseczka chirurgiczna fot. ARC

Wydawana w Katalonii gazeta podaje, powołując się na szacunki OCU, że w przypadku czteroosobowej hiszpańskiej rodziny miesięczne wydatki na zakup masek ochronnych sięgają kwoty 70 euro, szczególnie jeśli kupowane są wersje chirurgiczne lub z filtrem. Na prąd rodzina wydaje średnio poniżej 60 euro.

Eksperci OCU wskazują, że wprawdzie maski ochronne wielokrotnego użytku są najtańszym rozwiązaniem, ale wskazuje, że bardzo często są one mniej skuteczne niż np. maski chirurgiczne, które można nabyć w aptekach.

OCU zauważa, że wielu użytkowników masek domowej roboty korzysta z niewłaściwych materiałów, które nie tylko mogą narazić na zakażenie wirusem SARS-CoV-2, ale również znacząco utrudnić oddychanie ich użytkownikowi.

“Domagamy się, aby ministerstwo zdrowia wzięło pod uwagę fakt, że około 10 proc. rodzin ma trudności finansowe, i przekazywało im maski ochronne w sposób bezpłatny” - napisały we wniosku przesłanym do hiszpańskiego ministerstwa zdrowia władze organizacji reprezentującej konsumentów.

Z szacunków OCU wynika, że większość masek wielokrotnego użycia oferowanych w hiszpańskich supermarketach nadaje po pięciu praniach wciąż do zastosowania, a ich skuteczność spada zaledwie o około 10-15 proc.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane